RSS

Otönn

09 Jan

Äntligen har jag hittat en mössa som jag inte ser tönn ut i. En basker! Fullständigt otippat. Hade den först mest på skämt, men sen började jag gilla den. Enkel att ta med sig och hyfsat varm om man drar ner den över öronen. Och ser, som sagt, faktiskt rätt trevlig ut på mig.

Älsklingen tycker väl fortfarande, av ren princip, att mössor är tönna. Men just den här har han otroligt nog sagt ett tveksamt ok till. Vilket jag tar som ett godkännande med guldkant i mössligan när det kommer från honom.

Kan därför inte motstå en av barndomens favoritvitsar:

Hört i stadens möss- och hattaffär:
– Har ni möss?
– Nä, men vi har hatt.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 09 januari 2008 i kläder

 

2 svar till “Otönn

  1. Anna

    09 januari 2008 at 16:29

    Ett skämt huvudsakligen ämnat för skåningar, tror jag… ;-D

     
  2. A N N I K A

    10 januari 2008 at 13:26

    Hehe. Ja, men är det mitt fel om inte alla andra fattar? Tsss.

     

Kommentera

 
