RSS

Premiär

18 Jan

Vaknade fem i sex av en mardröm. Hjärtat slog i tvåhundra och när jag steg upp var jag så skakig att jag gick rakt in i dörren. Fast det släppte snabbt, tack och lov. En del mardrömmar har ju en tendens att bita sig fast i flera timmar.

Så då är ju frågan: gå och lägga sig tio över sex, när man ska stiga upp sju – eller stanna uppe och äta frukost?

Det blev det senare. Och inte nog med det – jag tog tåget mer än en timme tidigare än vanligt. Vad tyst det är ute kvart i sju, och så tomt på perrongen innan anslutande tåg kommer in. Dessutom en sammetslen morgon. Lite meditativt.

Nästan så man börjar fundera på att stiga upp tidigt lite oftare. Men bara nästan, för jag känner mig själv. Väldigt väl. Mornar är inte min kopp te, helt enkelt. Idag måste ha varit undantaget som bekräftade regeln.

Men för första gången var jag först på jobbet och fick – tada! – slå av larmet. Det kändes nästan lite högtidligt!

… dessutom kan jag gå hem en och en halv timme tidigare än vanligt idag, nu när jag flexat in så här rekordtidigt. Och det är ju aldrig fel. Förutsatt förstås att jag får tummarna loss…

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 18 januari 2008 i jobbet

 

Kommentera

 
