RSS

Mitt nya liv som A-människa?

21 Jan

Åh vilken skön helg det har varit!

En alldeles precis lagom blandning av nytta och nöje, aktivitet och vila. Sovmornar, klädspaning och lyxlunch med god vän, bio med lilla familjen, god mat, städning, bokläsning, lång söndagspromenad i strålande väder… Har dessutom sovit som en prinsessa två nätter, vilket verkligen behövdes.

Men tillbaka till vardagen. Trots både motion och gott humör sov jag inget vidare i natt. Igen. Vaknade dessutom en bra stund innan klockan ringde – och steg upp. Istället för att dra täcket över huvudet och försöka somna om. Hm. Undrar om det är åldern?

Ute föll snön så där tröstlöst som den gör när det är några grader över noll. En alldeles typisk måndagsmorgon. Försökte komma på nån hållbar ursäkt för att krypa ner i sängen igen och låtsas att det var helg fortfarande, men plötsligt hade jag både ätit frukost och klätt på mig – och var på väg till jobbet. Hur gick nu det till?

Dessutom – när jag steg av vid Slussen klarnade det upp. Solen bröt fram, luften blev klar, nästan all slask var borta redan. Verkar bli en riktigt fin dag även idag. Känner mig oväntat pigg och alert. Till och med kaffet från jobbets rätt mediokra kaffemaskin är drickbart idag.

Som sagt. Undrar om det är åldern?

 
3 kommentarer

Publicerat av på 21 januari 2008 i i största allmänhet

 

3 svar till “Mitt nya liv som A-människa?

  1. Anna

    21 januari 2008 at 11:24

    Det låter som en dålig vana det där att stiga upp innan klockan ringer…

    ;-)

     
  2. A N N I K A

    21 januari 2008 at 11:58

    Ja, verkligen en dålig vana som jag omedelbart ska göra mig av med…

     
  3. Tingeling

    21 januari 2008 at 12:34

    Tack för inlägget på min blogg, det gav tröst! Ska bekanta mig med din blogg vid tillfälle!

    Kram tillbaka.

     

Kommentera

 
