RSS

Gröt är gott och billigt

28 Jan

Idag ska jag göra mig ännu mer pank. Ja, efter förra veckans behåextravaganza alltså. Ska titta på tyg till bankettklänning. (Kollade en extra gång – nej, jag skrev inte blankettklänning…) För om en dryg månad ska jag ju bevista jubileumsbankett i Blå hallen med efterföljande dans i Gyllene Salen. Tjusigt va? Älsklingen avstod att följa med eftersom han då skulle behövt köpa en mörk kostym för x antal tusen kronor, något han inte hade lust med. Men det innebär väl att det blir mer pengar över till min klänning, va? Hehe.

Efter sedvanligt desperat letande i allt från normalprisaffärer via Åhléns som har alla kategorier till lyxbutikerna på NK och Sturegallerian har jag gett upp. Men jag försökt iallafall hitta något som antingen passade eller passade ungefär, så att det gick att justera. Hittade ingenting, säger ingenting, som var ens i närheten av min storlek. Kunde inte ens rata plagg för petitesser som ful färg eller fel kjollängd. Det fanns helt enkelt inget som överhuvudtaget gick att knäppa. Fast jag fick åtminstone en himlans trevlig och god lunch en av letardagarna, och det är inte fy skam.

Nu ska i alla fall en sömmerska sy upp min klänning. Shit vad dyrt det låter – och det är det också. Men jag konsulterade mitt bankkonto, som efter några minuters tunga protester gav med sig. Tröstar mig lite med att jag redan har skor och smycken. Och behå, icke att förglömma!

Dessutom: wow, jag kommer att ha en klänning som passar. Verkligen passar. Det händer inte så ofta.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 28 januari 2008 i i största allmänhet

 

3 svar till “Gröt är gott och billigt

  1. Anna

    28 januari 2008 at 17:26

    ROLIGT!!! :-)

    Och gröt är faktiskt en av de bästa frukostarna man kan få – fråga själv min lilla bula, hon blir sur ifall jag äter något annat just nu. ;-)

     
  2. Salvia

    29 januari 2008 at 10:04

    Och jag kan uppenbarligen inte läsa för varje gång jag kollar om du uppdaterat undrar jag vad tusan du ska med en balettklänning till… (Minnet verkar inte vara långt det heller.)

    Lunch snart igen, ja tack!

     
  3. A N N I K A

    30 januari 2008 at 9:22

    Hahaha. En balettklänning – kan se det framför mig, hur jag snubblar in i Blå hallen, fullkomligt felklädd.

     

Kommentera

 
