RSS

Utvecklingspotential

31 Jan

När Christer Lindarw telefonklottrar så ritar han en ruskigt vacker bild av ett kvinnoansikte. Medan Camilla Läckberg gör just det man ska göra när man telefonklottrar, nämligen klottrar. Nonsensbilder.

Allt detta vet jag för att Telia nu kör en kampanj med telefonklotter som illustration. Och jag vet inte det för att jag sett kampanjen på betald annonsplats, utan för att jag läste det i en artikel – illustrerad med samtliga annonser, komplett med logga och allt. Telia skrattar väl hela vägen till banken. (Och nu gör jag gratisreklam…)

Själv klottrar jag så gott som aldrig när jag pratar i telefon. Jag är mer typen som går rundor när jag pratar – vilket avsevärt har underlättats av uppfinningen trådlös telefon. På jobbet har jag ingen trådlös, utan har istället en sladd som är totalt ihoptrasslad av att jag går runt min egen axel medan jag pratar. När jag lyfter på luren sträcker inte sladden ut sig, utan sitter kvar i en tvinnad klump och följdaktligen lyfter hela telefonen med. Så numera pratar jag mest i telefon med örat nära bordet.

Däremot klottrar jag ofta på möten och vid andra tillfällen där jag sitter och lyssnar med penna och papper i hand. Det börjar alltid med att jag fyller i hörnen på pappret. Därefter kan man rita runt hålen eller runt spiralen om det är ett sånt block. Eller kanske fylla i varannan ruta, om det är ett sådant block. Och sen börjar jag rita: blommor, blad, små porträtt, stjärnor, skuggningar…

Jag kan rita, dvs man ser vad det är på bilden. Men jag är inte ens i närheten av de coola telefonklotter som vissa kändisar visar upp i Telias kampanj. Vilket så klart får sina konsekvenser: nu funderar jag på om jag kanske borde utveckla min talang lite. Gå en kurs? Öva mer hemma? Be Lindarw om en privatlektion? Sluta promenera och börja klottra när telefonen ringer…?

Måste ju vara redo med något värt att presentera när Telia ringer för sin nästa kampanj.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 31 januari 2008 i i största allmänhet

 

Kommentera

 
