RSS

Jag har semester, sägs det

21 Feb

Fast jag jobbade hela måndagen och tisdagen, så de dagarna gick bort.

Igår var jag hos tandläkaren och ägnade dessutom ett par timmar åt att – just det – jobba. För det är så jäkla mycket som inte kan vänta tills jag är tillbaka på kontoret. Streeeeess. Fast jag hann med att gå lite i stan och att ta en fika på Åhléns med dottern. Och kände mig genast lite lugnare.

Idag ska jag prova klänningen igen. Sista gången, tror jag, sen är den klar. Sen ska jag och dottern på Ikea och sen ska vi hinna vara lite lediga också. Ikväll är det genrepskonsert med kören. Plus lite mer jobb, antar jag, för jag är inte klar med allt.

Och det är inte det att det är jobbigt att göra en massa grejer när man är ledig. Det är tiderna som man måste passa. Jag blir stressad av det, att inte ha en helt oplanerad dag framför mig. Tidspassning känns inte som semester, liksom.

Men nästa vecka kan jag inte jobba alls. Då är jag med kören på resa lååååångt bort. Ingen synkning av mailen i mobilen, ingen dator med. Fullspäckat schema, men total bortkoppling av jobbet. Tror att både kropp och själ är i akut behov av just det.

Fast först måste jag göra en packlista och beställa valuta och köpa lite prylar som behövs och kanske rent av en ny väska. Argh, mer på attgöralistan som inte kan vänta!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 21 februari 2008 i i största allmänhet

 

2 svar till “Jag har semester, sägs det

  1. Miriam

    21 februari 2008 at 11:42

    Vad är det för spännande resa du ska på? *nyfiken* Och med kören också. Wow.

    Hoppas du hinner med allt du måste, sen får du njuta av körresan.

    Kram

     
  2. A N N I K A

    23 februari 2008 at 21:00

    Ska till Sydafrika. Spännande, javisst – men mentalt har jag inte fattat att jag ska resa än. Har haft för mycket att göra. Idag packade jag och det känns fortfarande lite overkligt. Då fattar du vad stressad jag är…

     

Kommentera

 
