RSS

Snart bär det av

23 Feb

Har packat en oroväckande lätt väska. Antingen har jag glömt en massa, eller så brukar jag bara packa för mycket alla andra gånger. Men som älsklingen säger – med ett kreditkort på fickan klarar man de flesta situationer. Får väl köpa mer kläder om det skulle behövas. Och annars har jag gott om plats i väskan för souvenirer på hemvägen.

Imorgon åker vi. Ser inte fram emot själva resan – mer än ett halvt dygn på resande fot är inte riktigt min melodi, speciellt inte när man sitter i ett trångt flygplan hela tiden.

Mentalt har jag fortfarande inte fattat att jag ska resa imorgon. I teorin, javisst. Men hjärnan har fortfarande en massa jobbrelaterade processer igång, kroppen är trött trött trött och allt jag egentligen längtar efter just nu är att få stanna hemma alldeles ensam och se snödropparna på baksidan av huset slå ut. Där nånstans befinner jag mig – i extremt behov av att koppla bort.

Istället ska jag alltså tillbringa en vecka i Sydafrika med kören. Ett fullspäckat program väntar, med konserter, safari, taffelberg, pingviner och jag vet inte allt. Ojdå. Ska jag?

Fast med tanke på hur vansinnigt roligt och trevligt och upplyftande vår förra körresa var, så tänker jag att det här kan väl ändå inte bli sämre. Så den där overklighetskänslan tar jag med visst lugn.

Och medan jag är borta – Anna, kom igen nu. Putsa fönster eller nåt! ;o)

 
6 kommentarer

Publicerat av på 23 februari 2008 i resa, semester

 

6 svar till “Snart bär det av

  1. Anna

    23 februari 2008 at 23:15

    Tror inte det är lämpligt för en höggravid kvinna att putsa våra fönster. De är så smutsiga att man nog måste ha sån där rymddräkt för att hålla alla föroreningar borta…

    Men jag har i alla fall grävt lite i trädgården och städat upp vissna växter från förra gången. Tror inte att sånt funkar på den här bebisen… :-(

    Men du har kanske inte något emot att dela födelsedag med min dotter?

    ;-)

    Ha det JÄTTESKÖNT i Sydafrika, och försöka vila på flyget ner (finns ju inte så mycket annat att göra), även om det är svårt. Kan i alla fall bli en chans att rensa hjärnan innan ni kommer fram.

    STOR KRAM!!!

     
  2. A N N I K A

    24 februari 2008 at 8:39

    Hon får gärna dela födelsedag med mig. Nu när jag blivit så rysligt gammal kommer jag ändå inte att fira den längre ;o)

    Hänga tvätt då, det kanske funkar? Uppåtsträvande rörelser med armarna är det viktiga – ska enligt folktro sätta igång förlossningar.

    Håller tummarna för dig. Ser fram emot sms med vikt och längd och hela middevippen! :o)

    Och ja – jag ska vila. Ladda batterier. Och allt sånt.

     
  3. monni

    24 februari 2008 at 14:43

    Sen finns det ju andra roliga saker man kan göra för att sätta igång förlossningen….gå i trappor och putsa fönster är kanske bra, men som sagt Anna – det går att förena nytta med nöje!!!
    Kära syster: Ha en härlig vecka! Kanske är det precis detta du behöver??? KRAM!!!

     
  4. Anna

    24 februari 2008 at 16:16

    Ha! Fast, med tanke på hur min kropp känns just nu är det tveksamt om jag skulle kunna genomföra det nöjet! :-D

     
  5. Molly

    24 februari 2008 at 18:35

    Har du lyckats klämma in allt som Linda skrev i sin det-här-måste-du-bara-göra-när-du-är-i-Sydafrika-lista? ;)

    Ha det så in i bombens godis!

    *massor av kramar*

     
  6. Eva

    26 februari 2008 at 20:47

    Wow, Sydafrika! Hoppas du har det riktigt roligt och härligt där!

    Kram

     

Kommentera

 
