RSS

Omöjligt

09 Mar

Har varit sjuk i mer än en vecka nu. Jodå, det började på resan med lite feberkänning, och jag var rätt hängig de sista dagarna där. Men hängde med på det mesta ändå. Blev inte riktigt riktigt dålig, med hög feber, förrän jag kom hem. Och visst har febern sjunkit nu, men den är inte borta. Rösten låter mest eländig, när jag hostar gör det ont i hela bröstkorgen, näsan är täppt, huvudet molvärker trots konstant medicinering med alvedon.

Imorgon hade jag tänkt jobba. Har ett möte på förmiddagen, till exempel. En annonsdeadline på eftermiddagen. Jag fattar bara inte hur det ska gå till. Just nu blir jag trött av skriva det här. Plocka fram kläder känns som totalt omöjligt. Tänka ut middag… nä…

Antingen ska det till ett mirakel eller så stannar jag hemma imorgon.

Sådär. Nu är det bestämt.

 
4 kommentarer

Publicerat av på 09 mars 2008 i i största allmänhet

 

4 svar till “Omöjligt

  1. Molly

    09 mars 2008 at 12:17

    Men, Annika!! Du är ju inte kry, då skall du inte jobba! Ta hand om din kropp, det finns bara en av dig!

    *massor av kramar*

     
  2. Miriam

    09 mars 2008 at 15:26

    Nepps, du får inte jobba i morgon. Punkt. Du måste bli frisk först.

    Krya på dig!

    Kram!

     
  3. Eva

    09 mars 2008 at 18:16

    En feberfri dag hemma innan du går tillbaka till jobbet. Basta!

    Ta det lugnt och se till att krya på dig ordentligt, så du orkar med arbetet när du kommer tillbaka till jobbet igen.

    Kram!

     
  4. Monni

    10 mars 2008 at 11:11

    Just det. Lyssna på alla kloka tjejer!
    Kramis!

     

Kommentera

 
