RSS

Tappade sugen

15 Mar

Nån som såg var min energi och arbetslust från igår tog vägen?

Tappade farten lite när ftp-nerladdningen av alla bilder jag behöver bara sket sig gång efter annan. Efter två timmar, med bara tio sekunders nedladdning kvar, tajmade sessionen ut. Försökte igen och igen under kvällen igår och natten också för den delen, men nähä. Samma resultat imorse. Gav upp med stora zipfilen, försökte plocka en bild i taget istället. Borde ta halva dan, typ. Men inte ens det funkar ju, vissa filer tajmar ut hela tiden, medan andra snällt laddas ner enligt planen.

Och medan jag väntat har jag ätit frukost, slöläst bloggar och blivit alltmer nedstämd. Inte bara av att jobbet strular, utan en massa annat också som jag inte riktigt kan formulera just nu.

Fast jag har ju en man som är datageni (på riktigt) och som till slut kom som min räddande ängel. Han letade upp nåt program som hjälper till med ftp-nedladdningen även när det tajmar ut. Ja, fråga mig inte hur det går till – det är väl något elektroniskt eller möjligen holländskt. Men det funkade. Så nu ligger hela zipfilen här och bara väntar på att jag ska jobba.

Har gjort kaffe också, för att komma igång. Men det hjälper inte, för nu ligger sisyfosjobbet framför mig och jag har ingen lust alls.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 15 mars 2008 i i största allmänhet

 

Kommentera

 
