RSS

På väg hem igen

26 Mar

Undrar när jag ska sluta tro att när jag åker ner till Skåne så ska jag vara ledig och koppla av. För det händer ytterst sällan. Ja, inte så att jag rusar runt och stressar där, eller bygger om hus eller så. Men det är ofta ganska tajt program med vänner man vill träffa, bebisar man vill snutta med, familj man vill umgås med – och en del man dessutom måste göra (utvecklingssamtal i dotterns skola, jobbmöte och sånt). Och även om träffarna med vänner och familj mest består av att sitta och prata, så är man liksom aldrig riktigt ledig heller. Sover hos andra, så man går ju inte hem heller i slutet av dagen, utan umgås tills man går och lägger sig.

Alltså, missförstå mig inte nu. Jag tycker det är jättemysigt att träffa alla, att sitta och prata i timmar. Absolut! Men enda gången man är ensam är när man går på toaletten, och det kan man ju inte göra hela tiden – då tror väl folk att man är inkontinent. Och efter det här blogginlägget kommer väl alla toalettbesök att tolkas som att jag behöver smita ifrån lite. Hm. Hur tänkte jag nu?

Anledningen till att jag skriver detta är att jag sitter på tåget norrut med samma gamla layoutfil som fortfarande inte är klar. Och jag är så trött. Igen. Huvudet surrar av intryck och jag bara vill göra absolut ingenting. Tyvärr blev jag lätt åksjuk när jag tittade ut genom fönstret från min baklängesplats, och boken är för svår att komma in i när hjärnan går på lågvarv. Vad annat att göra då än att blogga om livets trivialiteter?

 
1 kommentar

Publicerat av på 26 mars 2008 i i största allmänhet

 

Ett svar till “På väg hem igen

  1. Monni

    26 mars 2008 at 15:44

    Du är ju för gullig! Inga problem, har full förståelse för hur du känner! Stor kram och tack för denna gången!

     

Kommentera

 
