RSS

Så här borde fredagar alltid vara

04 Apr

Fredagskväll och ett glas vin för mycket, men åh vad bra jag mår ändå.

En helg framför mig som inte är ett endaste dugg uppbokad. Kanske att det rent av blir fint väder åtminstone imorgon.

Layoutjobbet, det evighetslånga som höll på att bli en frustrande mardröm istället för ett kreativt avbrott, är äntligen äntligen klart och överlämnat till tryckeriets kapabla händer. Inget som gnager och pockar på uppmärksamhet alltså.

Middagen var, utan att vara ett dugg komplicerad, underbart god. Både jag och älsklingen på skönt avslappnat helghumör – han med glitter i ögonen, sådär så man blir lite extrakär. Så ska det låta var perfekt fredagsunderhållning. Two weeks notice likaså lagom okomplicerad underhållning som ackompanjemang till en suveränt god efterrätt som jag fick av älsklingens ex-fru i födelsedagspresent: ett glas Cline Zinfandel tillsammans med Lindt Raspberry Intense. Ett redan från början gott vin som helt enkelt blev ljuvligt tillsammans med hallonchoklad. Yummie! Och utan att vara oförskämt dyrt, dessutom. (ja, nu fick jag ju det i present, men jag menar – om man vill upprepa succén)

Dessutom har jag hunnit läsa ikapp bloggar (Molly har börjat blogga igen, hurra!) och tittat lite mer på det där med sommarsemester (hög tid att boka, har jag hört ryktas).

Nu ska jag sova och imorgon är det sovmorgon. Life is good. Because I’m worth it.

 
4 kommentarer

Publicerat av på 04 april 2008 i i största allmänhet

 

4 svar till “Så här borde fredagar alltid vara

  1. Kraka

    05 april 2008 at 12:33

    Skönt med fredagar, i alla fall om man är ledig.
    Jag åt en sen lunch på IKEA och kvällen tillbringade jag i sängen med mord och annat elände. Har hamnat i en riktig filmfrossarperiod med engelska kriminalserier. Fick hem en box med I mördarens spår igår och den första filmen var hela 4 timmar. Blev aldrig något vin för min del, men det ska jag ta igen ikväll.
    Kul att jag hittat din blogg!

     
  2. Molly

    05 april 2008 at 15:09

    Jajamensan, visst har jag det! :)

    Vi ser också fram emot vårt besök! :)

    *kramar*

     
  3. Anna

    06 april 2008 at 16:42

    På tal om semesterdrömmar… Jag råkade deleta en hel massa mail i min webmail (nytt gränssnitt, som gör mig förvirrad!!). Kan du skicka om ditt ”semesterdrömmar” mail, så att jag kan tipsa?

    Kram!

     
  4. A N N I K A

    07 april 2008 at 9:15

    kraka: åh, brittiska deckare är bara så bra! Vi frossar i både Morse och Frost hemma (boxar, of course). Hoppas du fick nåt vin – och du, välkommen hit! :o)

     

Kommentera

 
