RSS

Mest av allt vill jag sova

09 Apr

Igår var en riktig skräpdag. Trött, ont i ryggen, oroligt i magen och med nedstämdheten som en blöt filt runt hela mig. Symboliskt så det förslog var det gråmulet och lagom till hemfärden blev det snöblandat regn så att man blev både blöt och kall på den korta promenaden från tåget. Fast sen tog älsklingen hand om matlagning medan jag fick sitta i soffan och läsa en bra bok, vilket gjorde saken en liten aning bättre. Orkade packa en väska också, men jag vill inte påstå att det kändes så entusiastiskt.

Idag vaknade jag med samma skitvärk i ryggen/nacken och dessutom rejält ont i magen igen. Magkatarr, hallå ja, det var ett tag sen. Trots tabletter har det tagit flera timmar för ontet att släppa i magen. Ute är det snö som sakta smälter, vilket gjorde det där med en rullväska (väsla!) lite besvärligare än vanligt. Har en smygande känsla av att jag har glömt packa ner saker, trots att väslan är rätt full. Men vad?

Och snart måste jag ge mig ut från kontoret igen för att hämta en rollup inne i city. Hurra. Dessutom ska jag idag försöka få respons på ett förslag till dagordning som måste ut idag, tjata om besked till en distributionslista som ska till tryckeriet, tjata om klartecken för en annons som måste skickas. Ja just det, jag ska sitta i möte och diskutera strategier och innan dess ska jag hinna testa ett webforum som inte har funkat och som jag egentligen inte har tid att testa men måste ändå. För att inte tala om telefonen som ringer hela tiden. Ja, och ganska snart efter mötet ska man ta sig till Arlanda med väskor och rollups och en massa annat bråte.

Om jag bara lyckades uppbåda nån slags entusiasm. Eller lite energi åtminstone. Kaffe vågar jag inte tänka på när magen är som den är.

Fast det ska iallafall bli trevligt att få träffa dottern och päronen i helgen. Även om jag mest ska jobba på resan, så är i alla fall söndagen ledig. Men hur roligt är det att umgås med mig när jag är så här nerrullad?

Bläääääää.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 09 april 2008 i i största allmänhet

 

3 svar till “Mest av allt vill jag sova

  1. Anonymous

    09 april 2008 at 12:54

    Hej du!
    Trevlig blogg det här.
    Och rackarns vad man känner igen sej…
    För mycket att göra och för lite tid, och denna magkatarr som så lätt blir magsår.
    Så Du försök ta det lite lugnt va!
    (jag ska oxå försöka med det om jag kan)
    Ha det gott!
    *kramen*
    Moa

     
  2. Anna

    09 april 2008 at 19:17

    (((KRAMAROM)))

     
  3. puzzlan

    11 april 2008 at 10:43

    Magkatarr är väl det enda som fattas just nu. Så jag får ta och rycka mig själv i kragen och se livet från den ljusa sidan…..hmm. Själv går jag omkring och är jättearg på lat, bedrövlig egen dotter (läs: på mig själv med). Hoppas du haft det trevligt iallafall.

     

Kommentera

 
