RSS

En ovanligt bra måndagskänsla

14 Apr

Det kändes iallafall bättre än jag hade trott att resa söderut och jobba tre dar på mässa i Köpenhamn. Även om jag måste säga att just stå på en mässa och dela ut material till förbipasserande inte riktigt tillhör min spetskompetens. Det är det där att tvinga på folk saker de inte bett om, att stoppa deras promenerande mot säkert roligare saker än mina broschyrer. Trots att jag tycker att mina broschyrer informerar om en viktig kongress, den jag jobbar häcken av mig för, så är just utdelandet av dem inte min grej. Tur att andra tycker det är desto roligare då, och jag delvis kan hålla mig lite i bakgrunden och organisera det hela.

Hann inte blogga där, men hade tänkt skriva ett litet inlägg på och om de danska tangentborden. Först blev jag fnissig över att det blev danska ö och ä. Sen blev jag frustrerad för av nån himla anledning har danskarna bytt plats på just ö och ä på sina tangentbord, så inte nog med att det blev dansk bokstav – det blev fel dansk bokstav om man bara skrev på som man brukar, dvs snabbt utan att titta på tangenterna. Håhåjaja, snacka om dagens i-landsproblem!

I Malmö, där jag spenderade min fritid, var det igår 14 grader och strålande sol. Dottern och jag promenerade i stan innan jag skulle resa hem. Det var ljuvligt att lägga av sig tjocka yllekappan och bara ha en fleecejacka över t-shirten.

Sen kom man hem till 2 grader och gråmulet. Tjo.

Men idag är det sol även här. Inte lika mycket utslagna buskar och blommor, men man kan ana det liksom. All sand har blivit bortsopad från gator och trottoarer, så det är verkligen vår på riktigt. Jag har sovit hyfsat bra de senaste nätterna, ryggen gör inte lika ont längre, magkatarren verkar ha läkt sig igen. Har visserligen en del inbokat i jobbkalendern den här veckan, men inte mer än att det känns greppbart.

Kort sagt: livsandarna har återvänt.

Ja, med undantag för att jag verkar ha ätit nåt konstigt på tåget hem igår, för det är väldigt oroligt i andra delar av magen. Men det är väl övergående, kan man hoppas. Eller snarare utgående.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 14 april 2008 i i största allmänhet

 

2 svar till “En ovanligt bra måndagskänsla

  1. Molly

    16 april 2008 at 15:02

    Har du försök skriva på franska tangentbord? Där är inte en enda tangent på samma plats. Nu överdrev jag lite, men nästan… Tog en halv evighet att skriva ett ”hej-jag-har-det-bra”-mail.

    *kramar*

     
  2. Molly

    16 april 2008 at 15:03

    t – missade t:et, såg jag nu. :)

     

Kommentera

 
