RSS

Fokusera

22 Apr

Solen strålar utanför. Visserligen lite blåsigt (märker jag när jag öppnar fönstret), men sol likafullt. Inte för att jag har så stor glädje av det – mina fönster vetter mot söder, så jag måste dra ner persiennerna för att överhuvudtaget se något på skärmen när jag jobbar. Men jag hör i alla fall ljuden från gatorna utanför, och märkligt nog hörs det annorlunda när solen skiner.

Ja, för här sitter jag med en handfull frustrande otydliga besked från federationen, två högar med dokument som jag borde sorterat in i pärmar redan för nån månad sen, ett kontraktförslag som ska granskas, offerter som ska jämföras och lite annat smått och gott. Aldrig långtråkigt, det måste man ju erkänna.

Plus en telefon som ringer hela tiden, och majoriteten ringer om sånt som de bara är för lata för att själv ta reda på. Jag försöker verkligen att göra informationen på hemsidan så klar och tydlig som möjligt, och ändå struntar folk blankt i det – de läser inte ens, utan öppnar hemsidan och ringer sen mig för att fråga var de ska klicka. Amän vad är jag – dagisfröken? (No disrespect för dagisfröknar!)

Dessutom tycker chefen att vi ska ha lönesamtal imorgon. Men det tycker inte jag, så nu har jag bett att få skjuta på det till efter min tjänsteresa nästa vecka. Tycker det känns lite viktigare att hinna förbereda den resan. Och svara på dumfrågor i telefon, så klart. Inget kan vara viktigare än det.

Försöker tänka på att hemma i trädgården både blommar och knoppas det. Att det är ljust fortfarande när jag ska hem. Att jag ska till hårstylisten i eftermiddag och få ljuvlig skalpmassage medan hon fixar slingorna. Att jag har semester torsdag-fredag. Fokusera på det trevliga, liksom. Men allt jag kan tänka på är hur mycket jag inte kommer att hinna med på jobbet den här veckan. Blääää.

Åh vad skönt det vore att bara strunta i alla komihåglappar och attgöralistor, och istället sätta sig i lä mot en solig vägg och dricka gott kaffe. Äta ljummen rabarberpaj med len vaniljsås. Helst i sällskap med nån trevlig människa som inte alls pratar om (mitt) jobb.

Nån som är på?

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 22 april 2008 i i största allmänhet

 

Kommentera

 
