RSS

Dubbelarbetande

06 Maj

Drömde hela natten att jag var på möten, skrev rapporter och en massa andra jobbsaker. När jag vaknade i morse var min första tanke att det verkligen var skönt att arbetsdagen var slut nu.

Snopet då att den inte ens hade börjat och när den sen kom igång var ännu mer intensiv än drömmens arbetsdag. Kom hem strax innan 19 och trots att jag nu i en hel timme inte gjort något mer ansträngande än att scrolla mig genom olästa blogginlägg är jag helt slut.

Ska hjälpa till att fixa middag, sen måste jag sova tror jag. Och helst drömma om semester den här gången, tack.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 06 maj 2008 i jobbet

 

2 svar till “Dubbelarbetande

  1. Anna

    06 maj 2008 at 19:12

    Här är en bild du kan fokusera på innan du somnar:

    Blå himmel, blått hav, doft av timjan i luften. Varma fläktar mot ditt ansikte. En liten bar nere vid stranden, obekväma stolar med alldeles för små sitsar. Håret har tovat ihop sig av saltvattnet, och det kliar på ryggen av intorkat salt och sand. En bra bok i knät och på bordet en öl/läsk så kall att droppar av kondens rinner längs kanten ner mot bordet. På bordet står också en stor tallrik med grekisk sallad, du har redan ätit upp hälften. Lite olivolja har droppat ner på pappersduken, och blandar sig med smulorna från brödet som du använder för att skrapa upp det sista av tsatsikin. Du tittar ut över havet, njuter av ljudet från vågorna och är FULLKOMLIGT avslappnad.

    (Suck, inget sånt för mig i år, men kanske snart igen?! ;-) Sov gott!)

     
  2. A N N I K A

    16 maj 2008 at 16:48

    Uuuuuuunderbart!

    Har skrivit ut och satt upp på jobbet.

    :D

     

Kommentera

 
