RSS

Veckans i-landsproblem?

06 Maj

Våra jobbservrar har bytts ut, vilket innebär en del åbäkande med nya användarid och lösenord, nya genvägar och lite annat småpyssel. Ganska lätt att stå ut med, speciellt som själva nerstängningen och flytten skedde under kristiflygarehelgen så att man inte ens om man ville kunde gå in och smygjobba lite hemifrån när man var ledig… Bra för såna som jag som verkligen behöver ledigheten till att vara just ledig. Att våra nätverksskrivare inte funkade igår stod jag också ut med, främst eftersom jag satt i möte hela dagen och inte hade några stora behov av färgutskrifter på A3 utan kunde lösa det mest akuta med liten lokal, långsam, svartvit A4-skrivare.

Vad som däremot är mindre kul är att plötsligt funkar inte synkningen till min mobil. Och visst kan man leva utan mail i mobilen. Problemet är bara att när jag gjorde nya kontoinställningar så började mobilen med att radera gamla kontot. Läs: alla mail, alla noteringar i kalendern – och alla mina kontakter. Och eftersom inte nya kontoinställningarna funkar så har jag numera en fullständigt tom adressbok i mobilen. Hur många telefonnummer kan man utantill nuförtiden? Känns som om just telefonnummer är en bra grund i en mobil…

Men men. Solen skiner, jag är frisk, har ett bra jobb och äter mig mätt alla dagar i veckan. Så då kan jag nog klara mig genom den här krisen också.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 06 maj 2008 i i största allmänhet

 

Kommentera

 
