RSS

Våren är här

16 Maj

Ja, uppmärksamma läsare kanske kan hävda att våren varit här i flera veckor och alldeles speciellt förra helgen och kanske inte alls lika mycket den här helgen. Det kan man ha rätt i. Jag hade höstkappan på mig imorse, sjal och handskar också, men frös ändå när jag väntade på bussen.

Men våren är ändå här och det vet jag för i eftermiddags slog allergin till så det räcker. Ögonen bara rinner och rinner, och näsan kliar och nu fick jag ta ut kontaktlinserna så jag ser ingenting. Och om jag sätter på glasögonen så trycker de en pytteliten aning över näsan precis exakt där det kliar som mest, så då rinner näsan ännu mer – och även så ögonen.

Och jag som varit så duktig och börjat i god tid med mediciner, och inte slarvar med dem heller. Jag är ju knappt allergisk mot björk och ek ens. Tusan, det är inte rättvist!

Fast kan förklara varför jag varit så trött idag.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 16 maj 2008 i i största allmänhet

 

3 svar till “Våren är här

  1. Molly

    19 maj 2008 at 20:28

    Jag kanske också har allergi? ;)

    *kramar*

     
  2. L-8

    21 maj 2008 at 13:02

    I år är det fruktansvärt synd om oss allergiker! Att gå omkring med röd, rinnande och svullen näsa, ögon som efter en veckas fyll-fest -hur kul är det på en skala??
    Kliar gör det ju oxå. ÖVERALLT! Hals, näsa, ögon…you name it!

     
  3. Molina

    21 maj 2008 at 17:31

    Jag har bara lagt ner GabbagabbaHey, finns numera på http://thekaleidoscope.blogg.se Behövde en nystart helt enkelt! :0)

     

Kommentera

 
