RSS

Nähä, nu räcker det för idag

30 Maj

ÄNTLIGEN är det fredag. Ja jag vet, det har varit fredag hela dan, men det har jag inte riktigt haft tid att ta det till mig.

Först fick jag visa runt amerikanska på kongresscentret och i stan hela förmiddagen – låter ju småmysigt, men det är jobbjobbjobb. Hon jobbade också – skulle ha reda på allt från var det fanns bankomater till hur man köper tågbiljetter till vad som serveras på mässrestaurangerna, allt för att kunna informera sin delegation inför Kongressen i höst. Så att de, gubevars, inte behövde ta reda på sånt själv. Typ: är det golvvärme i badrummet på alla hotellets rum? Fast hon var i alla fall himla trevlig, trots den lite fåniga uppgiften. Eller fånig och fånig – hade nån velat skicka mig till USA för att kolla badrumsgolvets temperatur på hotell så hade jag inte protesterat så himla mycket. Låter rätt glassigt.

Och på tal om glass så blev det ingen sån, trots värmeböljan – försökte locka amerikanskan, men hon var inte intresserad och sen hann jag inte på egen hand. För efter lunch i all hast har telefonen ringt femtielva gånger, jag har försökt göra en lägesrapport och skriva klart ett protokoll och lägga in kongressanmälningar, men hela tiden blivit avbruten. Två steg framåt och ett steg tillbaka. Story of my work life.

Nu har jag jobbat över en timme och alla andra har gått hem, så det gör jag också. Får städa skrivbordet och tömma faxen på måndag istället.

Ska bara stanna till vid glassbutiken på vägen till tåget. Är det fredag så är det!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 30 maj 2008 i i största allmänhet

 

2 svar till “Nähä, nu räcker det för idag

  1. Anna

    30 maj 2008 at 22:12

    Ja, banne mig! Jag hoppas att du njöt ordentligt av glassen! :-)

    Trevlig helg!
    KRAM!

     
  2. Molly

    01 juni 2008 at 21:04

    Glassen hemma i fredagskväll var mumsfillibabba! :)

    TACK för en supertrevlig helg!!!

    *kramar*

     

Kommentera

 
