RSS

Det är måååndag morgon och mitt huvud känns så tungt

02 Jun

Måste bara få säga att jag har haft en himla trevlig helg. Med finfint besök, minsann, massor av solsken, nyplanterade blommor i krukor och rabatter, kvällar på uteplatsen och en tårtprovsmakning som föll väl ut. Bland annat.

Och att jag var trött och seg halva lördagen, ja, jag vet ju varför. Stressen på jobbet och det och sånt. Det tar lite tid för kroppen att återhämta sig, så är det bara. Hädanefter ska jag planera helgerna efter det. Ja, förutom kommande helg när svärfar fyller år och ska firas med kalas både dag och kväll, plus att jag ska göra tårtor dan innan. Men sen! Sen är det faktiskt kort men efterlängtad semester och då ska jag ta det löjligt lugnt. Hoppas jag att jag kan…

Men helgkänslan som satt kvar lite imorse försvann raskt när jag kom hit. Fel på alla helgens bokningar, måste rättas till – ytterligare en oplanerad grej som tar massor av min arbetstid när jag borde gjort annat som jag inte hunnit med förra vecka. Och så ett rörigt avstämningsmöte där tröttheten gjorde sig hörd genom att jag för andra gången på mindre än en vecka surskällde på mina kollegor, utan att de egentligen förtjänade det. Efteråt har jag suttit på mitt rum och skämts. Och känt mig stressad.

Men på nåt sätt har jag börjat landa i att det är så här. Det kommer inte att vara så för alltid, utan fram till och med september. Det är en ganska begränsad tid. Under den tiden kommer jag inte hinna med att göra stora förändringar i trädgården, måla om huset, göra långkok och en massa andra saker som man skulle kunna tänka sig att t.ex fylla helgerna med. Jag kommer inte heller att orka med nån diet så att jag går ner några kilon som jag skulle vilja, utan kanske helt enkelt ska köpa mig ett par byxor som är en storlek större. Och det är rätt skönt att mentalt ha börjat landa i insikten att jag inte kommer att hinna allt, så det är inte ens lönt att fundera på det. En liten del av stressen försvann.

Fast det är fortfarande inte kul att tappa humöret på jobbet. Usch och fy.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 02 juni 2008 i i största allmänhet

 

Kommentera

 
