RSS

Overload

02 Jun

Skällde på fler kollegor på eftermiddagens möte. Eller – kanske inte skällde, men surade till och var besvärlig som tusan. Kanske eventuellt inte borde tagit upp just de frågorna just på det mötet, men å andra sidan så var alla berörda där och nån jäkla gång måste vi ta i dem. Ingen hinner ju vid andra tillfällen, speciellt inte de som verkligen borde (inklusive jag själv). Stämningen blev lite tryckt kan man säga. Tack o lov tyckte närmaste kollegan efteråt att jag hade gjort rätt.

Men jag känner inte riktigt igen mig själv. Inte för att jag brukar vara konflikträdd, men jag brukar inte vara så här gnällig och explosiv. Hade jag haft PMS hade det varit lätt att skylla på det, men hormonerna svänger ju inte alls på mig längre, så vad ska jag då skylla på? Bara mig själv, antagligen.

Ok. Fokusera. Blå himmel, blått hav, doft av timjan. Grekisk sallad och salttovigt hår och telefonen ringer igen och var var jag nu? Fan.

 
1 kommentar

Publicerat av på 02 juni 2008 i i största allmänhet

 

Ett svar till “Overload

  1. Monni

    08 juni 2008 at 11:29

    Var det förra året du bad oss att stoppa dig i tid innan semestern???? Så nu säger jag: STOPP!!!! Du kan inte ännu en gång åka iväg på resa med andan i halsen, allrakäraste syster!
    Stor nedstressningskram!

     

Kommentera

 
