RSS

Velpotta

04 Jun

Företagets konstförening hade årsmöte idag och i utlottningen av inköpt konst vann jag en tavla! Helt oförhappandes, liksom. Hade knappt hunnit titta på de tavlor man kunde välja mellan, så det fick bli ett snabbt beslut – nämligen den som hängt utanför mitt kontorsrum hela våren. Som jag tycker är fin, ska väl tilläggas, jag valde inte bara hur som helst.

Men nu efteråt undrar jag om jag inte borde valt den som stod sidanom istället. Den var ju fin den med, jag hade bara inte hunnit se på den mer än tjugo sekunder.

Fast den här är också fin.

Men den andra var liksom fin på ett annat sätt. Med Marylin Monroe.

Fast den här jag vann är rätt tuff textilkonst.

Å ena sidan… Å andra sidan…

Och när det kommer till kritan vet jag ändå inte var jag ska hänga vinsten, så den hänger numera – utanför mitt kontorsrum. På sin invanda krok.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 04 juni 2008 i i största allmänhet

 

Kommentera

 
