RSS

Nedräkning

09 Jun

Vill bara, för oroliga läsare, säga att jag haft en rätt avslappnad och lugn helg, trots ett ganska fullbokat schema. I torsdags var jag på Kolmården med dotterns klass hela dan och tänkte på jobbet i max en kvart. I fredags shoppade vi lite sommarkläder, bakade tårtor och tja, inte så mycket mer. I lördags var det åttioårsfirande hela dagen, vilket avlöpte riktigt bra. Och igår varvade jag mest ner, sov länge, läste bok, hjälpte dottern att packa, körde henne till flygplatsen samt beställde lite sommarläsning på adlibris. Rätt lagom för en långhelg.

Idag jobbar jag hemifrån för jag är så himla allergisk. Rätt skönt att slippa telefonen en dag till.

Sen blir det fyra intensiva jobbdagar, varav två är internatmöte – men personligen tycker jag nog att semesterstämningen börjar infinna sig inombords redan och då är det enklare att hantera fyra finaldagar innan det är dags. Det vackra vädret hjälper så klart till. Har även hunnit tänka igenom lite packningslista, en hel vecka innan vi ledigheten börjar. Otroligt! Det enda jag är osäker på om jag hinner med är att köpa ny bikini, men jag överlevde förra årets semester med gammal bikini, så då överlever jag nog denna också.

 
1 kommentar

Publicerat av på 09 juni 2008 i semester

 

Ett svar till “Nedräkning

  1. Caroline

    13 juni 2008 at 19:59

    Har själv haft gamla bikinis i några år, så jag vet hur det är att inte hinna hitta en sådan innan de snyggaste är slut….

    Hoppas du får en skön start på semestern!

    /Caroline

     

Kommentera

 
