RSS

Easy does it

09 Jul

Ja, man sliter ju inte ut sig på jobbet den här veckan direkt. Har förvisso några stora grejer som jag ska ta tag i under juli månad och större delen av dem är mest tankearbete, så det är det väldigt tacksamt att kontoret är nästan tomt och telefonerna så tysta. Man är inte direkt bortskämd med arbetsdagar då man funderar på om man ska öppna posten före eller efter lunch för att få dagen att gå. Men tusan så seg man blir när man inte riktigt kommer igång. Vid den här tiden en normal arbetsdag hade jag ju redan hunnit med ett möte, svara på sjutton mail och dessutom påbörjat säkert tre andra saker. Idag har jag svarat på tre mail. Letat efter nåt trevligt att ha igång på webbradion så att det inte blir FÖR tyst. Pratat med kollegan. Gjort backup på servern. Funderat på att sortera några mappar på skrivbordet, men tycker det verkar så tråååkigt.

Och så har jag rengjort kaffemaskinen. Inte så särskilt fysiskt ansträngande, man trycker mest på knappar. Men en intellektuell utmaning, för bruksanvisningen är, så klart, skriven som nån slags vag minnesanteckning till nån som redan vet exakt hur man gör. Tryck på enterknappen och välj rengöringsprogram, men inte ett ord om var knappen finns och hur man väljer. Till exempel. (Och nej, det står inte enter på knappen) Men har man nu så lite annat att göra så har man ju för en gångs skull tid att sätta sig in i allt, så jag läste igenom hela jäkla manualen och sen kunde jag faktiskt lista ut hur man gör.

Enda kollegan på plats sa att det var dumt att lära sig hur såna maskiner funkar, för då åker jag bara på att rengöra den varenda gång. Men jag råkar gilla maskiner, tycker det är kul att lära mig hur de funkar. Om jag måste stå för knapptryckningen vid månadsrengöringen så kan jag nog leva med det.

Tror jag ska passa på att ta ut lite flex på lunchen. Gå en lång promenad nu när solen tittat fram, till exempel. Passa på att njuta av att jag för en gångs skull har tid att göra sånt!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 09 juli 2008 i i största allmänhet

 

2 svar till “Easy does it

  1. Majsan

    10 juli 2008 at 6:15

    hi, hi liknande situation här. Jag har gått och väntat på lugnet hela våren men nu när lugnet är här så känns det så himla segt… Man blir visst aldrig nöjd.

    Kram

     
  2. A N N I K A

    10 juli 2008 at 7:53

    Ja, det är lite märkligt att man inte riktigt kan hitta en bra nivå…

     

Kommentera

 
