RSS

Golf

10 Jul

Ibland önskar jag att jag kunde spela golf. Gå ut en niohålare direkt efter jobbet en dag som idag, när man kunde sluta innan fyra utan problem. Soligt men inte för varmt. Vara ute i naturen, slå några helkassa slag och bli skitglad när det man slår bra, snacka skit med en kompis medan man promenerar mellan hålen. Kanske avrunda med en kall öl efteråt. Flera flugor i en smäll: motion, socialt umgänge, frisk luft, mental träning.

Istället för att åka hem och slöa till fullständigt medan jag tragglar igenom en bok och undrar vad det är som får mig att läsa ytterligare en Läckberg-bok när jag verkligen retar mig på hennes omständliga skrivsätt med både för mycket detaljer och halvkvädna visor (och krystade intriger, för all del). Argh, det kliar i mig, men jag gillar inte att inte avsluta en bok mitt i, så jag fortsätter.

Men just nu är jag faktiskt lite avis på älsklingen som för andra gången den här veckan är ute och spelar golf med polarna. Vilket han gör helt rätt i, han som har semester och allt. Det verkar ju så himla trevligt.

Sen när jag har massor av tid över, i flera månader, ska jag kanske också försöka lära mig. Tro det eller ej. Men det lär ju inte bli nu alltså.

Får nog köpa en bättre bok istället. Det hinner jag.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 10 juli 2008 i i största allmänhet

 

3 svar till “Golf

  1. Salvia

    10 juli 2008 at 21:25

    Du och jag får helt enkelt gå den däringa golfutbildningen tillsammans! När vi har tid och ork och allt det där!

    KRAM

     
  2. A N N I K A

    11 juli 2008 at 8:21

    Jaaaaaa! Jättegärna!

     
  3. E

    18 juli 2008 at 8:22

    Det blir inget Sthlm för oss idag.. :0( Bara att rätta mun efter matsäcken! *suck*

    Kram//E

     

Kommentera

 
