RSS

No more chai for you, sis

17 Jul

Men vad hände nu då? Efter två veckor på kontoret med inte alls särskilt mycket att göra blev det plötsligt mycket mer att göra. Detta trots att alla andra fortfarande har semester. Inte ett enda möte har behövts, till och med inkorgen håller sig på minimal nivå.

Ja, förutom federationens medarbetare som plötsligt fått en energikick och svarar på mina mail från i maj. Tackar, fast kunde de inte meddelat mig lite tidigare vad som är bråttom – jag är faktiskt mer eller mindre solo på kontoret, vilket innebär att det är svårt att förankra nya förslag och vändningar innan man skrider till verket.

Och systerorganisationen som kommit på nu att de inte alls vill ha sin föreläsning med i programmet för kongressen, utan mitt i semestern ska försöka byta till nåt helt annat – och gärna vill ha mer tid till sitt förfogande i schemat. Jomenellerhur?

Eller utställaren vars medarbetare inte fått inresevisum och som vill att jag ska ringa konsulatet och be dem ompröva, något federationen också tycker jag ska göra – varsågod, ta hand om detta du som är projektledaren, det är ju faktiskt din ambassad som strular dessutom. Tjolahopp, snacka om ansvar utan befogenheter. Hur stor är chansen att ambassaden lyssnar på mig? Utställaren har dessutom både ringt och mailat flera gånger under dagen och undrar om det är klart än. Eh… nä…

Hade tänkt gå hem tidigare hela veckan, men på nåt sätt har det inte blivit mer än en halvtimme minusflex.

Men annars är det rätt lugnt. Päronen är på besök i storstan och vi har hittat en stor hallonbuske i trädgården – mitt i ölandstoken, inte konstigt att jag inte har sett den förut. Solen lyser för det mesta och på kvällarna hinner jag slappa så det räcker. Snart är det dessutom helg.

Så då är det rätt ok att fastna i både ambassadärenden och exceldiagram.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 17 juli 2008 i jobbet

 

2 svar till “No more chai for you, sis

  1. Anna

    17 juli 2008 at 16:49

    Tack! :-)

     
  2. Sofia

    17 juli 2008 at 20:35

    hahaha, just ja. Pa mitt forsta jobb som 16 aring pa ett cafe fick jag lonen i en papperspâse var 14e dag. Det hade jag glömt.

     

Kommentera

 
