RSS

Avklarat

21 Jul

Som sagt – det där lugnet som varit tidigare på jobbet är numera blott ett ljuvt minne. Redan i torsdags började det köra ihop sig när jag ville gå hem tidigare, i fredags var jag tvungen att gå tidigare eftersom jag skulle med en båt – men idag lär det inte gå alls. Kom sent, och tog en lång lunch, men inte sjutton var det lugnare på kontoret för det.

Tyst och stillsamt, javisst, eftersom jag är den enda på min våning den här veckan. Men i mailkorgen rasar det in nya saker hela tiden, och så har jag ju dessutom en lista på uppgifter som ska hinnas med denna vecka. Känner stressen långsamt byggas upp i kroppen igen – jag som trodde den skulle vänta några veckor, men nej.

Idag har jag i alla fall löst problemet med de kinesiska visumsökarna. Svenska Letter of Invitation är utskrivna till var och en, på finaste brevpapper, och de är nu budade med express till andra sidan jordklotet. Det enda jag inte lyckades åstadkomma var en kopia på vårt registreringsbevis, men jag tror det ska ordna sig ändå. Min organisation är känd, tror inte svenska ambassaden behöver bevis på att vi finns.

Har dessutom hunnit göra klart två annonser idag, och börjat göra registreringsformulär till senkommande delegater. Plus pratat med ytterligare en ambassad och fixat med lite annat småplock.

Inte illa pinkat för en måndag, tycker jag.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 21 juli 2008 i i största allmänhet

 

Kommentera

 
