RSS

Mer mat

27 Jul

Skulle bara länka till det där receptet på lavendelskorpor, som jag fått av herr M, men fastnade ohjälpligt på Kardemummas blogg. Mat, mat, mat. Minst lika underbart skrivet som den bästa kokbok (och jag äääälskar kokböcker), dessutom massor av lånade och egna recept som verkar enkla att fixa till i vardagen. Alla med Viktorias egna kommentarer och varianter. Jag har redan skrivit ut Evas pastarätt, Ma po do fu, Annettes fläskfilé (via länk), chokladtårta med körsbär, italiensk pastagratäng (via annan länk) och ett antal till som jag bara måste testa. Kardemumma finns länkat här till höger –>

Och tusan vad hungrig jag är nu! Tur att min quiche lorraine står och ljummar till sig i köket medan älsklingen kokar kronärtskockor (till förrätten) och skär sallad (till pajen – förlåt, quichen). Till efterrätt kan jag tänka mig en skopa av förvånansvärt goda citronlakritsglassen från Sia. Om jag orkar. Annars blir det kaffe och en skorpa.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 27 juli 2008 i mat

 

2 svar till “Mer mat

  1. Viktoria Schiöler

    27 juli 2008 at 19:04

    Oj, vad fint du skrev om mej! Jag blir nästan generad. Men tack, det var ju roligt!

    (Du kan kolla i receptregistret också om du letar efter nåt speciellt.)

     
  2. A N N I K A

    28 juli 2008 at 17:33

    Äsch, inte ska du bli generad – det är ärligt menat. Gillar inte alla matbloggar, men ditt språk och din approach passade mig perfekt. Så det är bara att fortsätta i samma anda, så kanske jag skriver fint om dig igen! Speciellt när jag provat dina recept :o)

     

Kommentera

 
