RSS

Inte så himla bra

15 Sep

Snaaart kickar kongressen igång. Man kan säga att vi är inne på slutspurten av förberedelser. En tid av strul och kaos och tidsbrist. Därför är det inte så himla bra att bland annat

* de ark som mer än 5000 namnskyltar och lika många certifikat ska skrivas ut på innan torsdag fortfarande inte blivit levererade från tryckeriet
* den mjukvara som krävs för att skriva ut inte heller är klar (så vad spelar arken för roll egentligen?)
* jag har blivit störtförkyld med nästäppa, halsont och feber

Och det var ändå bara ett urval av allt som inte riktigt går som det borde gå, och allt som inte riktigt är klart som det borde blivit. Märkligt att man har jobbat häcken av sig med detta i mer än ett år, och ändå är det så mycket som fortfarande hänger i luften.

Just nu tröstar jag mig med tanken att om två veckor spelar det ingen som helst roll längre. Då har alla åkt hem från kongressen och med största sannolikhet kommer väldigt få av delegaterna att ha märkt om någon detalj missats eller blivit fel. För så brukar det ju vara, det måste man komma ihåg.

Och ytterligare en vecka senare strosar jag hand i hand med älsklingen i Rom. Far far away från allt vad jobb och stress och kongress heter. DET ser jag alldeles speciellt fram emot.

Men först: utskrifter, näsdroppar och alvedon. Och femtielva andra saker.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 15 september 2008 i i största allmänhet

 

2 svar till “Inte så himla bra

  1. Molly

    15 september 2008 at 15:01

    TACK för det snabba snacket i förra veckan! Jag blev himla glad att se dig här! :)

    *kramar*

     
  2. E

    16 september 2008 at 20:03

    ROM?! Åh vad jag blir avundsjuk! *grön*

     

Kommentera

 
