RSS

Kanske inte så illa i alla fall

17 Sep

Förkylningen håller sig kvar, fast just nu har jag så mycket att göra att jag inte hinner tänka på det. Förutom när jag efter nån timme inser att huvudvärken inte bara är huvudvärk utan också nästäppa. Först frustrerad för att alvedon inte hjälper, sen otroligt tacksam för att näsdropparna löser (!) problemet.

Igår gick för övrigt ännu mer fel. Arken vi skulle skriva ut på kom – med perforeringarna en aning fel, så utvecklarna som gjort mjukvaran fick programmera om lite för att få allt att passa till faktiska förhållanden. Streckkoden som blev godkänd för över en månad sen var plötsligt inte okej längre, och det visar sig att företaget som godkände visste om att det fel som uppstod nu uppstod även då de sa ok. Så utvecklarna fick programmera om lite för att få ut rätt resultat. Strax innan blev det plötsligt fel typsnitt på allt som vi skulle skriva ut. Så utvecklarna fick programmera om lite – eller försökte och försökte, men hur de än försökte så funkade det ändå inte. När klockan närmade sig sju på kvällen beslutade jag att strunta i det felaktiga typsnittet och skriva ut i alla fall. Så fick utvecklarna ägna sig åt streckkoder och perforeringsanpassning istället. Skrev ut 1500 certifikat innan jag strax efter nio gav upp.

Idag verkar allt ha löst sig, fast vi ligger fortfarande extremt back i tidsschemat. Har 7000 ark att skriva ut idag – de borde varit klara under eftermiddagen enligt min worst case scenario-tidsplan från förra veckan. Tydligen har jag inte tillräckligt livlig fantasi för att komma på att jag inte ens skulle ha börjat när det var dags för eftermiddagskaffet. Jag lovar bot och bättring tills nästa gång.

Men å andra sidan.

Jag var mer stressad för några veckor sen än idag. Det skiter sig alltid på upploppet; vore faktiskt oroväckande om det inte gjorde det. Då hade jag antagligen suttit här och undrat över vad vi har glömt bort istället. Nu är vi i ett läge där det må bära eller brista. En del har inte hunnits med i planeringen – det får vi skriva upp på listan att komma ihåg till en annan gång. Nu är det försent. Nu är det bara att köra på det vi kan mäkta med i tid och resurser. Troligen blir det en kongress även utan vaddetnukanvara. Troligen är det bara jag som märker att det är fel typsnitt på certifikaten. Till exempel. Ärligt talat har vi gjort ett jäkligt bra jobb so far, och det borde märkas när man väl är igång. Troligen.

Och igår när jag kom hem gjorde älsklingen mackor till mig fast han egentligen var trött och ville lägga sig. Stekt ägg och kaviar på falu rågrut. Ett glas öl. Enkelt men vansinnigt gott, och till det tända ljus och hans sällskap. En veritabel mjuklandning i kärlek.

Man har det rätt bra. Egentligen.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 17 september 2008 i i största allmänhet

 

3 svar till “Kanske inte så illa i alla fall

  1. Molly

    18 september 2008 at 5:51

    JAG kommer vara glad när kongressen är över! Jag sitter och spänner mig, varje gång jag läser dina inlägg… SANT! Undra då hur DU känner dig!

    Krya på dig!

    *kramar*

     
  2. Anna

    18 september 2008 at 6:42

    Vad skönt att jobbiga dagar kan sluta så bra!

    …även om jag läste ”stekt ägg och kaviar på falukorv” först, och blev lite ”avtänd”… ;-)

    KRAM!

     
  3. A N N I K A

    18 september 2008 at 12:17

    Hehe. Just kaviar och falukorv är en sällan provad delikatess, som vi i Saltschöbaaaden helst inte pratar så högt om eftersom vi inte vill att pöbeln ska ta efter. ;o)

    Molly – ptja, det är som inför ett sommarläger, fast tusen gånger fler deltagare (tur att inte alla ska ha godispåse eller gå spökrunda!). Och inte lika mycket garvande, fast väldigt spännande och roligt ändå. På ett annat sätt liksom. Och som sagt – just nu är det lugnt. Relativt sätt alltså.

     

Kommentera

 
