RSS

Så himla ledigt kändes det inte

18 Sep

Men hur svårt ska det vara att hitta en enkel vit kortärmad t-shirt, helst med v-ringning? Bör väl ta en kvart max, tycker man. Men nähä, inte i min storlek. Och inte så där vansinnigt lätt i andra storlekar heller. Vitt och kortärmat är nog mer sommarsäsong. Tog mig en bra bit över en timme av min lediga tid. Ok, då hann jag med att leta byxor och skor också när jag ändå gick förbi, men mest letade jag t-shirt. Hittade två i min storlek och köpte båda. Gäller att passa på. Några skor eller byxor blev det däremot inte. Ej heller dessa fanns i mina storlekar.

Fast om jag hade haft skostorleken i klädstorlek hade det varit mycket lättare att hitta t-shirt och byxor. Däremot är jag tveksam till om klädstorleken hade varit bra på skofronten…

Övriga kvällen har gått åt till att laga mat, diska, prata med styvdottern om knäppa människor och sen med dottern om lite blandat. Älsklingen är ute med grabbarna på helgäventyr – sist jag fick nåt livstecken från honom hade han ”druckit för mycket öl”. Stereotypt, va?

Själv ska jag gå och lägga mig nu. Imorgon är det kuvertpackning och en massa annat som ska hinnas med. Och för en gångs skull är jag inte dödstrött vid sängdags. Det känns rent av lite lyxigt.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 18 september 2008 i i största allmänhet

 

3 svar till “Så himla ledigt kändes det inte

  1. Anna

    19 september 2008 at 6:28

    Helgäventyr? Säg till honom att helgen inte har börjat än, och att han måste vänta med ölen! ;-)

    Och nej – som en (sedan graviditeten) 41:a i skor kan jag ärligt säga att det inte är lätt. Och mitt kusinbarn (som är en 43:a, tror jag) tycker det är ännu svårare. Det finns inga XLNT-avdelningar för skor. Jo, förresten, jag tror de kallas för ”Herravdelningen”. ;-)

    Jag upptäckte – när jag slutade amma och skulle börja använda mina vanliga t-shirts – att alla mina gamla t-shirts är alldeles för korta (kasar upp över magen – väldigt fult), så jag måste också köpa nya. Var hittade du som var bra?? HJÄLP! ;-)

     
  2. Molly

    20 september 2008 at 7:42

    Denna gång är inte JAG skyldig till att han druckit för mycket! :)

    *kramar*

     
  3. A N N I K A

    02 oktober 2008 at 8:19

    Hittade på Lindex, deras Generous-tischor går ner över magen. Tack och lov!

     

Kommentera

 
