RSS

Jobba jobba jobba

20 Sep

Igår; packa kuvert, räkna biljetter, undra varför det blev så många biljetter ÖVER till vissa grejer och de inte räckte till annat, hitta fel på 100-talet importerade data i vår databas så att vi på måndag morgon måste packa om lika många kuvert – men all in all blev vi ändå klara långt innan förväntat. Hann köpa ett par kongresskor (= bekväma utan att vara snorfula, fast kanske inte så snygga som man hade velat) på vägen hem till och med. Skönt att ha det klart.

Idag: handleder ett gäng väldigt flitiga tonåringar som packar 7500 kongressväskor. Shit vad effektiva de är! Vi räknade med att det skulle ta två dagar att bli klara och nu är de nästan klara. På första dagen. Folk som säger att det är skräp med dagens ungdom skulle komma hit och kolla. De jobbar hårt, de har själv tänkt ut logistiken och det funkar kanon. Dessutom verkar de ha kul.

Så jag kanske bara behöver vara på plats halva dan imorgon. Väldigt skönt!

Trist bara att älsklingen är iväg med grabbarna just nu. I torsdags gjorde det inte så mycket, och även igår var det väl rätt okej att komma hem till ett tomt hus. Är rätt trött i huvudet och när vi pratade om detta för nån vecka sen tänkte jag att jag ändå skulle jobba sent hela veckan. Men eftersom jag kom hem hyfsat tidigt både torsdagoch fredag så blev det ändå ganska vanliga kvällar. Bara det att jag inte hade nån att dela dem med. Jag veeet, massor av singlar därute har det så här för det mesta. Och jag har egentligen inget problem med att vara ensam. Kände bara att jag skulle uppskattat lite sällskap ikväll. Nån att laga mat tillsammans med (nån att komma på VAD man ska laga tillsammans med), nån att äta med, nån att prata om dagen med, nån som kunde diska (hehe). Alla tonåringarna här pratar om fester de ska på, mina kollegor är bortbjudna ikväll. Själv ska jag till Ica Maxi och försöka komma på vad jag ska ha för middag. Party party.

Ett annat problem som uppstod i går var chocken av att vara ledig. Hade varit så inställd på jobb att jag hela kvällen hade en känsla av att jag hade glömt något, att jag borde göra något mer. Skumt att man ska känna sig som man skolkar när man kommer hem före sju en fredagskväll.

Och i en annan del av världen finns det folk som varken har jobb eller Ica Maxi.

 
1 kommentar

Publicerat av på 20 september 2008 i i största allmänhet

 

Ett svar till “Jobba jobba jobba

  1. Molly

    21 september 2008 at 11:37

    Jag förstår dig. Fast jag är singel. ;)

     

Kommentera

 
