RSS

Jag hann

04 Okt

Det blev kanelbullar, så småningom. Fastnade framför datorn surfandes på sidor om Rom. Så när jag väl kommit iväg till affären och gjort kanelbullar började det skymma. Men en kort promenad hann jag med innan middagen, fast inte i skogen.

Hushållsmaskinen håller för övrigt på att skära ihop totalt. Den låter så illa att man måste ha öronproppar för att kunna vara i samma rum när man har den på. Fast så har den låtit ett par år, och märkligt nog har den inte gett upp än.

Kanelbullarna blev iallafall precis så goda som de ska vara, och vi åt dem verkligen varma direkt från plåten. Yum!

Den uppmärksamme läsaren ser att jag gjort två olika sorter – traditionella snurror och (för mig) nyskapande knutar. Båda smakade ganska exakt likadant, men det var kul att variera formen lite.

 
4 kommentarer

Publicerat av på 04 oktober 2008 i mat

 

4 svar till “Jag hann

  1. elvatolv

    05 oktober 2008 at 11:49

    de få gånger som jag gör bullar gör jag precis som mamma (och mormor före henne).

    vilket är lika med ”snäckor”. tycker på nåt sätt att det är lite godare.

    men alla dina bullar ser NATÜRLICH väldigt goda ut!!!

     
  2. elvatolv

    05 oktober 2008 at 11:50

    alltså jag menar knutar.

     
  3. Anna

    05 oktober 2008 at 20:28

    Fantastiskt fina bullar!! Jag köpte mina i frysdisken på coop. *rodnar*

    (Och jag brukar alltid göra knutar, för jag fixar inte det där med snäckor. Blir alltid fel…)

     

Kommentera

 
