RSS

Love me tänder?

28 Okt

Har varit på tvådagarsmöte. Med på mötet var övervägande tandläkare. Vilket ju kan tyckas vara perfekt tajming när jag till frukosten biter av en rejäl bit av en kindtand. Men egentligen är det till rätt minimal nytta, för medan jag sitter där med kuspen i min hand och ett hål med skarpa kanter där den suttit, kan de bara konstatera att det är en hyfsat enkel sak att bygga upp tanden igen. För min egen tandläkare alltså, som har tid först på måndag. Och så äter mötestandläkarna upp sin frukost. Själv tuggar jag superförsiktigt och dricker te på andra sidan munnen (jodå det går nästan) och blir inte mätt innan jag ger upp.

Det gör inte direkt ont, men det känns lite obehagligt. Tugga på den sidan går inte, då börjar det ila. Och det är mer än fem dagar tills det möjligen kan åtgärdas.

Fetmycket nytta man har av att umgås med tandläkare stup i kvarten.

 
4 kommentarer

Publicerat av på 28 oktober 2008 i i största allmänhet

 

4 svar till “Love me tänder?

  1. Anna

    28 oktober 2008 at 16:07

    Tips: Soppa och sugrör.

    ;-)

    Usch, ja. Det är räligt när man känner kanterna på tanden på det viset. Jag tappade en stor plomb en gång, och det var otäckt med den där stora kratern.

     
  2. Linda

    28 oktober 2008 at 19:50

    Tack för svaret ang mobilbloggningen. Jag skickade via mail istället och det fungerade hur bra som helst. Men sen helt plötsligt när jag skulle skicka en bild från mitt filarkiv på telefonen, så stod det skicka via blogg…. så nu fungerar det att skicka foton i alla fall. Vet ej om det var ”inbyggt” i telefonen el om det helt plötsligt började fungera.. =)
    Jag är lite galen i hello kitty, därav min bakgrund.

     
  3. Molly

    29 oktober 2008 at 18:40

    Du lät inte alls ironisk i sista meningen. Inte det minsta. ;)

    Jag har, knack knack ta i trä, aldrig haft akuta tandproblem. Det som var absolut jobbigast när jag drog ut visdomständerna (eget val) var bedövningssprutorna. *avskyr sprutor* Det bästa var Kal P Dal i lurarna (Jonny vad gör du). :)

    Låt oss hoppas att dagarna går fort och att måndag snart är här!

    *kramar*

    PS! Du har blivit utmanad i min blogg (29/10).

     
  4. Sanna

    30 oktober 2008 at 11:56

    Usch! Stackars du!

    När du då för en gångs skull skulle kunna ha nytta av dem, så rycker de bara på axlarna… Var är yrkesstoltheten?!

    Hoppas att du överlever helgen utan alltför stor smärta.

    KRAM!

     

Kommentera

 
