RSS

Tillfällig lösning

03 Nov

Tanden är provisoriskt lagad. Hade laddat i flera timmar för ett långt jobbigt besök hos tandläkaren idag, och så gjorde han bara en snabb lagning. På torsdag ska jag tillbaka och då ska det ta 40 minuter att borra, slipa, gjuta plast och allt vad han ska göra. Två och ett halvt tusen går kalaset på. Tjoho.

Ingenvart har jag kommit med kalaskläderna heller, förutom att jag tycker Mollys förslag låter fint. Var köpa vit kortärmad blus, tro? Och rött halsband. Helst billigt eftersom jag måste lägga resten av pengarna på tandlagning. Suck.

 
5 kommentarer

Publicerat av på 03 november 2008 i i största allmänhet

 

5 svar till “Tillfällig lösning

  1. Sanna

    04 november 2008 at 14:48

    Nä fy sjutton vad trist!

    Men visst skulle mannen bjuda på partyblåsa? Gå till NK och be om hjälp att hitta något som tar fram dina bästa sidor, tycker jag.

    KRAM!

     
  2. Molly

    04 november 2008 at 16:22

    Om jag inte minns fel köpte jag min blus på Veromoda. Men det finns ju ofantligt många affärer/butiker in the capital! Och så de klassiska kedjorna, förståss; H&M, KappAhl, Lindex, Indiska, Veromoda, Camilla, MQ (gillar deras kläder skarpt!), Flash…

    Halsband… Typ på Glitter, Me I Am (eller vad den där kedjan heter), Ur och Penn, etc. Gå till Glitter allra först, det hade jag gjort. En bra Glitter-affär har stort utbud och deras grejor är inte dyra. (Jag blir lite som ett barn… …eller som pappa… …på julafton i en Glitter-affär.) :)

    Nästa gång jag är i huvudstaden kanske vi skall ta en sväng på stan? (För när det kommer att handla till mig själv är jag skitkass!)

    Tråkigt att tandlagningen är så dyr. :(

    *massor av kramar*

     
  3. Anna

    04 november 2008 at 19:40

    IMeMy menar du kanske? ;-)

     
  4. Molly

    06 november 2008 at 18:57

    Hehe, ja just det Anna. Så heter den ju. :)

     
  5. A N N I K A

    07 november 2008 at 10:40

    Undrar om Veromoda har storlek EBE (Extra Bloody Enormous)…?
    Lindex och KappAhl har i sitt EBE-sortiment enbart hysteriskt mönstrade tunikor om man inte vill ha en enfärgad t-shirt. Misstänker skarpt att det gäller alla andra ställen också. Och det är väl snyggt om man är smal. På mig ser det ut som en gardin som exploderat. :o(

    Men jag ska förutsättningslöst prova mig igenom det som finns imorgon och köpa det som ser minst ut som en katastrof. ;o)

     

Kommentera

 
