RSS

Gick ju riktigt bra

09 Nov

Letade kläder igår, och bara för att Molly hade föreslagit vit topp så letade jag bara efter det. Inte medvetet till att börja med, men efter ett tag insåg jag att ögonen inte ens stannade vid allt det svarta som var till salu i klädaffärerna. Och mycket svart är det. Kan väl säga att vitt och kortärmat inte direkt är överrepresenterat på galgarna i någon av de butiker jag besökte. Däremot är rött up and coming, men det mesta rött var dessutom väldigt juligt och det tyckte jag kändes för tidigt på säsongen. Och till sist hittade jag ju faktiskt en vit skjortblus med halvlång ärm, som jag slog till på. Det röda halsbandet som svärmor lånade ut passade dock inte riktigt, så det fick bli gamla vanliga halsbandet med pärlor, bergskristall och nån annan sten som jag inte kommer ihåg vad den heter. Som färgklick istället en glittrig rosa sjal. Det blev jättebra – tack tack för tipset!

Lite intressant också att jag tror jag var enda kvinnliga gästen som inte hade svart topp igår. Herrerna hade skjortor och tröjor i diverse olika färger och mönster, medan damerna förvisso hade väldigt olika modeller på överdelarna – men samtliga svarta. Utom jag med vit och glitterrosa. Och det kändes faktiskt riktigt trevligt att avvika lite lagom.

Dessutom var det ett himla trevligt partaj, jag pratade med massor av människor jag inte träffat förut och de pratade med mig. Jag måste verkligen sluta med den här före-festen-ångesten. (Å andra sidan – har man riktigt lågt ställda förväntningar blir det oftast bättre än man hade trott, så…)

Men tusan vad mörkt det är nu. Det ligger ett tjockt molntäcke över stan sen igår morse, så att även mitt på dan känns det som kväll. Plus lite dimma och duggregn och alla mina fördomar om november besannas.

Hastar genast över till julöverdosbloggen för lite mentalt glitter att pigga upp mig med.

 
5 kommentarer

Publicerat av på 09 november 2008 i fest, kläder, vinter

 

5 svar till “Gick ju riktigt bra

  1. Molly

    09 november 2008 at 18:14

    Åh, så kul! Får vi se bildbevis? ;)

    *kramar*

     
  2. Kraka

    09 november 2008 at 18:56

    Jag älskar fester och olika festligheter av mindre slag också förresten. Man kan aldrig få för mycket av sådant i vardagen. :-)

     
  3. Anna

    09 november 2008 at 20:03

    Kul!!! :-)

     
  4. Sanna

    11 november 2008 at 14:16

    Härligt!

    Kram!

     
  5. A N N I K A

    17 november 2008 at 10:45

    Molly – jag kanske ska börja med dagens outfit… hehe…

     

Kommentera

 
