RSS

Listetta

29 Nov

Febern har gett med sig, har sovit gott och länge. Visserligen märker jag fortfarande att jag blir skittrött av alltför mycket ansträngning. Var på Tippen och handlade idag – blev helt slut. Fick huvudvärk efter en kvart. Men så länge jag är hemma och skrotar runt, utan några hålltider alls, känner jag mig nästan helt frisk. Har till och med fått upp en adventsstake i vardagsrummet.

Om man ändå är ensam hemma kan man ju passa på att unna sig sånt som man sällan eller aldrig gör annars. Äta räkor till exempel, vilket jag aldrig gör om jag har sällskap med väldigt allergiske älsklingen.

Och så kan man spela Singstar för nästan första gången, när inga barn tycker man är pinsam och ingen annan ser hur dåligt man håller tonerna i vissa sånger. Lära sig hur det funkar, så att man inte är helt fumlig med fjärrkontrollen. Fast det är ju trist att ingen annan än jag ser att jag sjunger bäst av alla på Lovefool. Alla = jag och dottern, enligt listan, men vaddå – bäst är bäst! Däremot ganska skönt att ingen var här och såg att det tog mig 10 minuter att fatta hur man stänger av… (på off-knappen, för övrigt – jaja, det är inte så logiskt som man kan tro, jag letade ju i menyerna!)

 
3 kommentarer

Publicerat av på 29 november 2008 i i största allmänhet

 

3 svar till “Listetta

  1. Molly

    30 november 2008 at 13:41

    Du kan ju alltid spela in det med en digitalkamera och lägga upp det här! ;)

    Min ordverifiering är Ingers, men jag är rätt så övertygad om att det är Annikas blogg. Men jag kan ha fel… :)

     
  2. A N N I K A

    30 november 2008 at 15:47

    Hahaha. Ordverifiering kan vara riktigt roligt. Lotten (blogglänk finns) sparar på roliga sådana, hon har t.o.m publicerat några på sin blogg.

     
  3. Anna

    01 december 2008 at 12:56

    Men snälla vännen, är det verkligen så illa ställt att ni måste handla på tippen?

    ;-)

    Mitt verifieringsord är semssess. Verkar som om någon haft problem med att stava till SMS…

     

Kommentera

 
