RSS

Spotify (mest till Helena) – uppdaterad

13 Dec

Fick en inbjudan från Helena till Spotify. Tack tack. Min första playlist blir då så klart till hennes ära. Har nämligen två slitna gamla kassettband med låtar som just Helena spelat in till mig. Utmärkta för novembergrubbel, men låter inte så himla bra längre eftersom de är så slitna. Dessutom har jag ju inte direkt nån kassettbandspelare tillgänglig längre, så det blir alltför sällan man kan lyssna.

Problemet är bara att allt finns ju inte på Spotify. Saknar massor. Till exempel:

Sunhouse – Monkey Dead och A good day to die
Willard Grant Conspiracy – Another lonely night och I miss you best
Drugstore – El President
Van Morrison – Not supposed to break down
Hoola Bandoola Band – Sun and summerlight
Gregson & Collister – Even a fool would let go och How men are
Elliott Smith – Punch and Judy
Crosby, Stills and Nash – Cathedral
J Farrar & Sir Omaha Q – Weighted down
Thåström – Keops pyramid
Tom Waits – Hold on
Victoria Williams – Let it be so
Sarah Cracknell – Ready or not
Mark Lanegan – Cripple Creek

Hm. Låter som om det saknas väldigt mycket, men det är mer än så här som faktiskt finns och numera är inlagd i spellistan Sun and sommerlight done gone. Vilket är trevligt. Men jag saknar låtarna som inte finns. Så Helena, sen när du är klar med glöggsättning och sillinläggning och kolakokning och skinkan är griljerad och dina julskivor är spelade. Nytt blandband, modell mp3? Please?

Nu ska jag leka vidare och göra julspellista. Hihi. Det här var kul!

Uppdatering
Har fått hjälp att hitta några låtar (tack!), och såg att det var fel Sunhouse-låt jag hade skrivit dessutom. Om nån vill lyssna på listan finns den här.
Funderar nu på vad som händer om jag lägger till låtar i en lista jag delat med mig av. Uppdateras listan även hos de som tagit del av min lista? Jaja, det lär väl visa sig.

 
9 kommentarer

Publicerat av på 13 december 2008 i musik

 

9 svar till “Spotify (mest till Helena) – uppdaterad

  1. Anna

    13 december 2008 at 19:53

    Kan vi få köpa din julspellista när den är klar? Vi är för lata för att göra en själv, och de färdiga ”album” vi hittar är mest dansband… :-(

     
  2. Tinselflickan

    14 december 2008 at 8:46

    Ååå!! Jag vill också testa…

    får jag får jag får jag?? En inbjudan alltså? Du har min mejladress… :)

     
  3. Joe

    14 december 2008 at 9:16

    Hittade två av dina saknade låtar:
    Wiehe och Eels.

    Bjuder även på en inbjudan till Spotify för den som känner sig manad. Det är bara att klicka på länken nedan och köra. Spotify invite!

     
  4. A N N I K A

    14 december 2008 at 15:37

    Joe – TACK! :o)

    Tinsel – om du inte redan nappat på Joes invitelänk ska jag undersöka hur man skickar inbjudan. Har inte full koll riktigt än.

    Anna – såklart. Ska bara komma på hur man gör såna där saker som att dela med sig av låtlistor. Du får komma ihåg att jag är rätt gammal… ;o)

     
  5. Joe

    14 december 2008 at 15:42

    Man kan bara dra låtlistan ner i ett mejl, en chattruta eller dylikt så blir det en länk. Alternativt att du högerklickar och väljer ”Copy HTTP Link”.

    Ingen har nappat på min inbjudan än! Låter den vara några timmar till, men sen kanske den går till någon annan.

     
  6. Helena L

    15 december 2008 at 9:25

    Ser nu att du redan fått hjälp med två låtar, i spellista nedan finns förutom de två ytterligare tre (några småfel i titel eller artist har ställt till det, tror jag).

    Det fylls ju på hela tiden, uppemot 80.000 låtar om dagen vad jag har förstått! Så det ska nog dyka upp mer på listan så småningom. Fortfarande är det i första hand de små bolagen som saknas, många har skrivit avtal men inte fått tillgång till uppladdning än (gäller till exempel för Richards bolag), på de fantastiska ”Sun and summerlight gone done” är det mycket som getts ut på just små bolag.

    Dock. Hoolas titellåt lär du aldrig få se där… Återkommer efter nyår så får vi se vad status är då!

    Kram, H.

    Länk till spellista: http://open.spotify.com/user/helmal/playlist/3lPI7gCbMBl8TYh0L956Xd

     
  7. Helena L

    15 december 2008 at 9:28

    Eh, förresten – nu när du har gjort ett sådant fint jobb och samlat låtarna på de där blandbanden (så gott det går) i Spotify – kan du kanske maila spellistan till mig? Man ska ju inte dubbelarbeta om det inte är nödvändigt, det minns jag att vi var väldigt överens om där i vår hörna på Segevång för vad som börjar bli rätt många år sedan…

     
  8. Helena L

    16 december 2008 at 15:04

    Fel version av ”Via Chicago”, förresten… Ska vara:
    http://open.spotify.com/track/61q3f9nNuC58FGNi9g7CQk
    Lägg till den, så får vi se om den dyker upp hos mig också (borde den väl?)!

     
  9. Kraka

    26 december 2008 at 11:15

    Jag har också ”upptäckt” Spotify. Fick inlogg i julklapp av min son och nu är jag helt fast. Musik är bärare av det förflutna på ett alldeles speciellt sätt…

     

Kommentera

 
