RSS

Väder

13 Jan

Har stått och frusit när jag väntat på tåget eftersom jag bara haft höstkappan på mig. Har letat efter en bra dunjacka som är både snygg och går ner över stussen. Verkar vara en omöjlig kombination. Men så på julsemestern hittade jag äntligen en riktigt varm skön jacka – visserligen inte dun, med med en ny högteknologisk syntetfyllning för arktisk kyla, massor av bra fickor och givetvis hög täckningsgrad på stuss och lår. En dyr fin Fjällräven-jacka som man garanterat inte kommer att frysa in om det inte blir 40 minus eller nåt. Faktum är att den är så varm att det nog bör vara just minusgrader för att den inte ska vara för varm. Men med tanke på hur jag frusit på sistone var ju inte det nåt jag oroade mig över.

Så givetvis var det 7 plusgrader när jag skulle till jobbet i går. Och fem imorse. Om ni undrar varför det plötsligt blev mildväder, alltså.

Men nu ser jag att gråmolnen lättar, blå himmel uppenbarar sig – och barometern stiger. Kallt väder på ingång. Ah, äntligen valuta för pengarna!

 
1 kommentar

Publicerat av på 13 januari 2009 i i största allmänhet

 

Ett svar till “Väder

  1. Molly

    13 januari 2009 at 18:00

    Så länge kylan stannar uppe hos er, är jag nöjd. ;)

    *kramar*

     

Kommentera

 
