RSS

Och nya tag

14 Jan

Ikväll ska träningskortet invigas med hjälp av instruktör. En sån där som säger att det är kul att träna, och att även om det känns motigt just nu så kommer jag att ändra mig när jag märker hur mycket bättre jag mår och så vidare. Har redan träffat honom och visst, han var ju rätt trevlig. Skåning, till exempel. Och han var ju rätt lugn när jag brutalt ärligt sa att jag egentligen inte alls ser fram emot detta. Men mantrat var ju detsamma. Det blir roligare. Håhåjaja. Vi får väl se.

Samtidigt så känner jag just nu ingen lust att INTE gå till gymmet. Och bara det är ju en förbättring.

Har dessutom ätit ett mellanmål i eftermiddag (kryss i taket) bestående av äpple, keso, kanel och nötter. Som Tinsels fast uppiffat med kanel, alltså. Det såg väldigt fräscht ut, och jag känner redan hur jag borde ha blivit smalare och mer vältränad av ett så genomtänkt mellis.

 
6 kommentarer

Publicerat av på 14 januari 2009 i träning

 

6 svar till “Och nya tag

  1. Molly

    14 januari 2009 at 16:14

    Och jag börjar träna på Friskis (vårterminen kör igång)! Fy fan vad vi är duktiga, Annika! :)

     
  2. Anna

    14 januari 2009 at 19:55

    *skrattar* Skönt att veta att vi är många som börjar våra nya liv nu. Önskar oss alla lycka till! :-D

     
  3. Eva

    14 januari 2009 at 20:13

    Heja heja! Själv nöjer jag mig med att dansa orientaliskt en dag i veckan med start om två veckor.

     
  4. A N N I K A

    15 januari 2009 at 9:13

    Eva – orientalisk dans låter hur kul som helst. Tänk om det hade funnits i grannskapet, då hade jag anmält mig direkt!

     
  5. Lilla Lobelia

    15 januari 2009 at 20:44

    Heja heja! Bara det att du köpt kortet och tagit dig över den höga tröskeln in på gymet är ett stort steg!

     
  6. Anna

    17 januari 2009 at 16:50

    Hur gick det på gymmet, då? Är bloggtystnaden ett tecken på svår träningsvärk, eller? ;-)

    Själv har jag både promenerat låååångt och cyklat 30 min på motionscykel idag, så jag tänker minsann unna mig efterrätt ikväll. :-D

     

Kommentera

 
