RSS

Lite oväntad bieffekt

19 Jan

Igår var jag på världsklass och körde både spinning och core. Ok, det är bara halvtimmespass, men jag hade tänkt mjukstarta med enbart spinning så här första veckan. Men i kassan fick jag biljetter till båda passen när jag frågade efter spinning – och efter spinningen kände jag mig inte totalt slut, så… Åh, jag är så himla duktig! Bäst av allt var att det nästan var lite kul. Ja, förutom att jag inte fattade riktigt hur rörelserna skulle göras i core-passet. Hur smart är det när alla rörelser utförs i princip liggande – och ledaren också ligger ner? Man ser ju inte hur han gör!? Borde de inte ha en liten scen han kunde vara på, så man har en sportslig chans? Fast han var skåning. Precis som instruktören i onsdags (inte samma person alltså). Det är ju alltid trevligt.

Så har jag träningsvärk idag? Ja. Lite. Det känns i lårmusklerna och i musklerna runt axelpartiet. Inte mycket, men det känns. Värre är dock att jag har SKITONT i mitt lillfinger. Asså – jag visst inte att man kunde få träningsvärk i ett finger, men det kan man tydligen. Men hur sjutton går det till? Jag lyfte inte direkt vikter med fingret eller så. Mysko.

 
1 kommentar

Publicerat av på 19 januari 2009 i i största allmänhet

 

Ett svar till “Lite oväntad bieffekt

  1. Molly

    19 januari 2009 at 17:50

    Åh, så kul!!! Jo, både att du (nästan) tyckte det var kul och att du har träningsvärk.

    *kramar*

     

Kommentera

 
