RSS

Blärk

21 Jan

Det luktar vidrigt här på kontoret. Verkligen kväljande äckligt.

Kollegan påstår att det beror på att "alla" drog med sig hundbajs in i måndags, när en hund hade bajsat precis vid ingången, och att doften hänger kvar. Jag hävdar att det är mjölkpulvret i våra kaffeautomater som har surnat – det har hänt förr och jag känner igen lukten. För herregud – det har blivit värre sen igår. Rejält värre. Och golvet har städats två gånger sen i måndags. Eller så är det både och. Och nån (jag?) borde rengöra kaffeautomaterna.

Oavsett vilket så är jag tveksam till om det går att äta medhavd lunchlåda idag, i den här stanken. Typiskt när jag för en gångs skull faktiskt har matlåda med mig.

 
1 kommentar

Publicerat av på 21 januari 2009 i i största allmänhet

 

Ett svar till “Blärk

  1. Anna

    21 januari 2009 at 10:19

    Usch och fy!! Och hade det åtminstone bara varit sommar kunde man ju tagit med sig matlådan och satt sig ute i solen, men det går ju inte nu, mitt i smällkalla vintern.

     

Kommentera

 
