RSS

Om vintern tycker jag inte

22 Jan

Är det bara jag som inte har plockat ner adventsljusstakar och -stjärnor än? Det blir ju så himla mörkt om man tar ner dem! Känner att jag behöver de där små ljuspunkterna åtminstone nån vecka till. Årets januari känns osedvanligt mörk och grå, med snöblandet regn, slask – och ishalka samtidigt, verkligen mitt värsta väder. Inte ens den millimeter snö som lagt sig lyser upp. Hör vanligtvis inte till de som förespråkar snö, men hellre minus tio och snö än sånt här skitväder. Alternativt tio plus och strålande sol, of course.

Om inte naturen skärper till sig så tänker i alla fall jag, i ren protest, ha kvar julbelysningen. Så det så.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 22 januari 2009 i i största allmänhet

 

2 svar till “Om vintern tycker jag inte

  1. Monni

    22 januari 2009 at 19:34

    Våra sista grejer togs bort igår – men jag ville egentligen inte. HATAR också vått, kallt, grått väder. Och mörkret är ju rena döden!!!

    Hur är det med lillfingret förresten???

     
  2. Kraka

    23 januari 2009 at 9:57

    Här kom det aldrig fram något julpynt. Jag skulle ju jobba, ja nästan bo på arbetet, hela jul- och nyårshelgen. Men vanliga ljus finns ju att tillgå hela vinterhalvåret förstås. På sommaren med förresten.

     

Kommentera

 
