RSS

F*n

25 Jan

Så började lillfingret värka igen. Leden precis intill handen gör ontontont när jag böjer eller belastar fingret. Och vi pratar höger hand. Man böjer eller belastar ju lillfingret vad man än gör!

Det syns inget, men det känns väldigt ömt när jag trycker (försiktigt) runt leden. Och hela tiden molvärker det, utom när jag – som sagt – rör lillfingret, för då gör det ont på riktigt. Har duttat på Ibumetin gel, men det gjorde ingen märkbar skillnad.

Kanske inte var så bra att fixa trerättersmiddag igår? Det blir i alla fall ingen träning ikväll; kan inte balansera på spinningcykeln med bara en hand.

Tur att jag klarar av att hantera datormusen med vänsterhanden. Skriva för hand blir pyssligare.

Undrar om man borde gå till läkare?

 
3 kommentarer

Publicerat av på 25 januari 2009 i i största allmänhet

 

3 svar till “F*n

  1. Molly

    25 januari 2009 at 17:29

    Ja, det är väl lika bra? Gör inte som jag – dra ut på eländet. Mina ben (som jag fick problem med veckan innan Malmöfestivalen) är fortfarande inte helt bra. :(

    *kram*

     
  2. Sagisen

    26 januari 2009 at 8:07

    Lillfingrar kan ställa till problem. Mamma gick också omkring och hade ont ont i en led, som var lite lite svullen men mest öm och mysko.

    Visade sig vara ngt reumatiskt ”Heberdens knutor” eller ngt sånt, som så klart är ärftligt :P Vi väntar med spänning på vem av oss som får det först. Syster frisören, eller syster ekonom. Vilket är mest skadligt, sax eller tangentbord?!

    Kolla du upp med läkaren!

     
  3. Howdy Sailor

    26 januari 2009 at 12:00

    Det kanske är läge för ett litet besök hos doktorn. Eller gör som jag och vänta ut eländet. Det funkar för det mesta.

    Jag är klart impad över din vänsterfattning på musen!

     

Kommentera

 
