RSS

Uppdatering

27 Jan

Ingen fara med fingret, så ni kan sluta ligga sömnlösa av oro för min hälsa. Eh.

Läkaren skrev ut antiinflammatoriska diklofenak, och så var det inte mer med det. När jag undrade om man skulle ha nåt stödförband såg han ut som om jag hade frågat om handen borde gjutas in i cement. Fast han har ju rätt i att det blir otroligt klumpigt att linda in handen i bandage. Och att det skulle hjälpa läkningen trodde han absolut inte. Oh well, vi får väl hoppas att han har rätt. Diklofenak smärtlindrar ju också, så det känns lite bättre redan.

För övrigt: Helena, det kommer menyer. Lovar.

 
5 kommentarer

Publicerat av på 27 januari 2009 i i största allmänhet

 

5 svar till “Uppdatering

  1. Anna

    27 januari 2009 at 20:58

    …jag har antiinflammatoriska egenskaper…

    ;-)

     
  2. Anonymous

    27 januari 2009 at 21:09

    Skönt! Nu blir det bra. Och så kan du träna snart igen ;)

    Kram!

    Sanna

     
  3. elvatolv

    28 januari 2009 at 15:05

    hahaha, visst är det ”roligt” hur vissa läkare kan få en att känna sig som den mest hypokondriska i väslden…

    skönt att det är bättre!

     
  4. Monni

    29 januari 2009 at 16:51

    Har det gjorts en röntgen???
    Var rädd om magslemhinnan, kära du, Diklofenak är rena rävgiftet för alla som haft magkatarr…Omeprazol finns numera receptfritt och är ett jättebra profylax!!! Bara lite ssk-tips…Kram!!!

     
  5. A N N I K A

    30 januari 2009 at 12:36

    Monni – tar omeprazol, vis av tidigare erfarenhet. Nej, ingen röntgen, och nu är det så gott som smärtfritt igen så jag känner mig nöjd. Blir det sämre igen ska jag insistera på lite mer omfattande undersökning, kära syrra.

     

Kommentera

 
