RSS

Helgen

02 Feb

Har haft en hektisk helg med massor av socialt umgänge och en liten aning för mycket mat och dryck. En riktigt bra helg, alltså.

I lördags tog vi först en drink (eller två, beroende på om man kallar irish coffee för drink eller om det räknas som kaffe och uppvärmning efter en kylslagen promenad) för att sen gå på bio. Vissa i sällskapet nickade till en aning, men varken jag eller älsklingen tillhör de som somnar på bio så vi såg hela Revolutionary Road.

Eller ja, jag såg inte hela, för jag hamnade bakom stans längsta kille som alltså skymde en märkbar bit av duken. Bakifrån såg han dessutom ut som Björn Gustafsson – ni vet, långsmal med lång blont hår som böjer sig utåt i topparna – vilket också distraherade för jag kunde liksom inte släppa kopplingen. Men det var inte han. Tur bara man inte behöver se undertexten för att begripa vad som sägs (och himla tur att vi inte valde en fransk film!).

Vilken tragisk historia det var, och otroligt välspelad – Kate Winslet är som alltid lysande – men ändå grep den inte riktigt tag. Det kan bero på att jag missade delar av filmen eftersom duken var skymd, men jag tror inte det. Det kändes som om delar saknades, och det var nog därför som filmen inte nådde hela vägen in till hjärtat. Utan att för den sakens skull vara dålig. Tror bara inte att jag ser om den, åtminstone inte på väldigt länge.

Sen åt vi middag ihop och drack gott vin tills stället stängde. Ja, det stängde alltså när vi äntligen gick hem, eftersom servitrisen sa att de inte stängde förrän sista gästen gick. Stackaren, det fick hon nog ångra… ;o)

Och i söndags träffade jag H några timmar för att bli lite uppdaterad om allt och alla nere i södern. Vi lyckades dessutom klämma i oss en Muffinssemla till kaffet på Espresso House. Ja, semla vetitusan, men det var i alla fall en muffins fullproppad med mandelmassekladd och så fick man en rejäl klick grädde till. Som spiken i kistan. Himla god, men inte behövde man nån lunch sen.

Kände mig å andra sidan väldigt duktig när jag sedan gick på både spinning och core på kvällen. Det måste väl ha bränt bort åtminstone gräddklicken?

Och idag är jag jätteförkyld.

 
4 kommentarer

Publicerat av på 02 februari 2009 i i största allmänhet

 

4 svar till “Helgen

  1. Anna

    02 februari 2009 at 19:16

    Jajamensan! Spinning är högeffektiv kaloriförbränning, så det gick nog åt en del mandelmassa också.

    Har du fått någon endorfinkick ännu, eller är det bara jobbigt att spinna? ;-)

     
  2. Kraka

    03 februari 2009 at 7:01

    Visst går det åt en del kalorier, men inte så många som det k ä n s som… :-)

     
  3. Molly

    04 februari 2009 at 16:19

    Åh, core!!! Visst är det kul!??

     
  4. A N N I K A

    04 februari 2009 at 20:48

    Molly – njae… kul vet jag inte. Det är ju mest situps i en halvtimme. Men det är iallafall inte tråkigt.

     

Kommentera

 
