RSS

En lite melankolisk fredagskväll

20 Feb

Imorgon bitti åker älsklingen och hans dotter till fjälls. Jag stannar hemma för jag tycker fortfarande att det där med skidåkning och snö och kyla är rätt överskattat. Inte att jag tar en veckas semester för att sitta ensam i en fjällstuga hela dagarna medan övriga har kul (och jag antagligen åker på att fixa alla middagar, diska och sånt). Nä, då spar jag hellre semestern till nåt roligare.

Fast lite ynkligt är det ändå att vara ensam hemma en vecka. Speciellt när jag på söndag lämnar av dottern på Bromma också. Dubbelt ensam, liksom. Och hur tråkigt är det att laga middag till en person en hel vecka? Normalt sett gillar jag att laga mat, men bara till mig själv… nä, det är faktiskt inte alls lika kul. När man kommer hem efter en intensiv jobbdag vill man ha sällskap, och speciellt tycker jag att mat smakar godast om man äter tillsammans med andra. En kväll då och då är väl ok, faktiskt riktigt skönt – men hel vecka. Suck.

Ikväll har det packats och fixats. Middag ihop blev det, och vi skrapade ihop 37 poäng i På spåret-finalen, vilket väl inte var helt illa pinkat. Men sen skulle älsklingen gå och lägga sig eftersom han ska köra långt imorgon.

Våra döttrar ser däremot inte ett dugg trötta ut, utan står just nu och gräddar pannkakor i köket. Och jag borde gå och lägga mig, för jag är egentligen trött. Men jag känner inte riktigt för det. Känner mig lite ensam och övergiven. Redan.

Knäppt.

 
4 kommentarer

Publicerat av på 20 februari 2009 i i största allmänhet

 

4 svar till “En lite melankolisk fredagskväll

  1. Kraka

    21 februari 2009 at 7:20

    Tänk så olika vi människor är. När jag är trött efter jobbet vill jag helst slippa sällskap. Jag älskar att få vara för mig själv och har svårt att tänka mig att byta bort den friheten.
    Hoppas du kan hitta bra stunder och får en bra vecka trots allt! Kram!

     
  2. TT

    22 februari 2009 at 10:06

    http://www.anglamassan.com/
    Här är änglamässan! :o)

     
  3. Tinselflickan

    22 februari 2009 at 17:51

    Men du – då fikar vi! Eller? Kram! :)

     
    • Annika

      23 februari 2009 at 13:09

      Ja! Gärna!

       

Kommentera

 
