RSS

Är the botten nådd eller är vi bara på väg dit?

03 Mar

Tinselflickan och Ataharis tipsade om två artiklar i DN. Så jag läste. Och blev så jäkla frustrared och arg och ledsen, på riktigt ledsen med tårar i ögonen. (Och lite glad också, för herrejävlar vilken skribent denna Maciej Zaremba är, jag tror jag är lite kär faktiskt)

Ska det behöva vara så här? Ska det det? Fy sjutton, jag skäms för att vi inte kan vara mer smidiga, lyhörda, effektiva, prestigelösa och respektfulla i vår integration. Och när jag skriver vi så menar jag kanske mest myndigheterna, men i slutändan vi – som i ett kollektivt samhällsansvar.

Det måste gå att göra något, det bara måste. Det är du och jag som betalar skatt till sånt här (och en massa annat dåligt). Ska vi verkligen sitta tysta och se på (eller inte låtsas om det alls, snarare, för just det här ser vi ju sällan) medan våra pengar slösas bort på ett sätt som dessutom är så kränkande för de som antas vara mottagare av verksamheten!?

Ja, jag vet. Det finns tusen andra viktiga saker också, och man kan inte engagera sig i allt. Men man kan engagera sig i något, och alla bäckar små…

 
2 kommentarer

Publicerat av på 03 mars 2009 i frustration, politik, viktigt

 

2 svar till “Är the botten nådd eller är vi bara på väg dit?

  1. Anna

    03 mars 2009 at 22:19

    Läsvärda och tänkvärda artiklar. Helt otroligt att det går till så, men egentligen (tyvärr) inte så förvånande. :(

     
  2. Monni

    08 mars 2009 at 15:35

    Jag vill också göra något! Vad ska vi hitta på? Det är en otroligt bra skriven artikel!!!

     

Kommentera

 
