RSS

Söndagsseg

08 Mar

Middagen hos goda vänner igår kväll blev inställd – värdinnan hade fått migrän. Men jag var så glad efter långlunchen att det inte gjorde något. Nu har jag en rolig grej att se fram emot nästa helg istället. Och det var rätt lagom att äta middag hemma, se Andra chansen och sen avsluta en bra dag med ett avsnitt Morse och en skål popcorn.

Trots att vi la oss betydligt tidigare än vi hade räknat med är vi idag sega. Lata. Älsklingen steg upp i ottan för att köra sin dotter till bussen – hon ska praoa uppe i fjällen i två veckor.  När han kom hem gick han och la sig igen – han som påstår att han inte kan somna om. Men det gjorde han. Sent om sider blev det lång frukost och sen… tja… inte så mycket annat.

Man borde göra något. Men vad?

 
5 kommentarer

Publicerat av på 08 mars 2009 i i största allmänhet

 

5 svar till “Söndagsseg

  1. Anna

    08 mars 2009 at 14:55

    Lustigt (men inte på ett roligt sätt) att middagen igår blev inställd pga huvudvärk – och så var det inte din huvudvärk… ;-)

    Har ni fint väder kan du ju alltid gå ut och vårstäda trädgåden. :-D Det hade jag tänkt göra, men så blev jag sjuk och dessutom ösregnar det ute. Lite trist är det att man inte kan se mina fina krokusar och snödroppar bland allt ogräset. :(

     
  2. Annika

    08 mars 2009 at 16:00

    Eh. Vi har snö i vår trädgård. Och rätt gråtrist, småkallt väder. Lite tidigt att vårstäda… Jag åkte och veckohandlade istället, och om en timme ska jag träna. Tror det får räcka med aktivitet – nu ska jag sätta mig i soffan och läsa.

    Borde inte krokus och snödroppar tränga sig genom ogräs och liksom överglänsa det, så att du kan vänta tills de har blommat över…? Det är väl ändå det minsta man kan begära av vårblommor!

     
  3. Monni

    08 mars 2009 at 16:01

    Det är just en dag som denna som är perfekt till att göra precis ingenting!!!
    (säger jag som är på jobbet…)
    Njut av ledigheten!!!

     
  4. Anna

    08 mars 2009 at 16:29

    Heh… Det är en jättefin tanke, men det märks att du inte träffat ogräset i min trädgård. ;-)

     
  5. Molly

    08 mars 2009 at 19:22

    Man kan även renovera kök. Om man har lust för det. ;)

    *kramar*

     

Kommentera

 
