RSS

Nåldyna

10 Mar

Så har jag varit på mitt livs första akupunkturbehandling. Och det kändes – nästan inget alls. Ett kort stick när nålen sattes, lite till när den vreds rätt och sen… tja, 20 minuters stillhet. Nu satte hon bara tre nålar och vred inte fler gånger heller. Man börjar tydligen så, för att testa reaktionerna. Var lite trött en kort stund efteråt, men egentligen inget värre än jag brukar vara en sen eftermiddag, så jag är tveksam till om det hade med akupunkturen att göra.

Huvudvärken består, men det hade sjukgymnasten redan sagt att den troligen skulle göra. Det tar ett par gånger att få resultat.

Verkar iallafall ha fått en bra sjukgymnast – hon erbjöd sig att stanna kvar längre på fredag, så att jag skulle hinna med en behandling då också, efter mitt jobbmöte. Eftersom hon tycker det är viktigt att vi kommer igång, och effekten blir bäst om det inte är så långt emellan. Så nu ska jag gå två gånger i veckan ett par veckor.

Är det lite hoppfullhet jag känner där inne i bröstkorgen?

 
1 kommentar

Publicerat av på 10 mars 2009 i akupunktur, huvudvärk

 

Ett svar till “Nåldyna

  1. Anna

    11 mars 2009 at 15:24

    Hoppas att det hjälper snart. Inget roligt att gå omkring med huvudvärk!!

     

Kommentera

 
