RSS

Smaken som räcker längre

19 Mar

Åt en väldigt god spagetti aglio e olio till lunch på nyöppnade Vapiano. Väldigt god och väldigt fräsch.

Fast inte riktigt lika fräscht när man mer än tre timmar senare fortfarande rapar vitlök… Och jag som ska genrepa med kören ikväll. Hoppas de inte är känsliga av sig, mina soprankompisar. Har själv inget emot doften av vitlök egentligen. Det är mer när eftermiddagskaffet får en svag smak av vitlök som jag börjar bli lite tveksam.

Kommer jag att äta aglio e olio igen? Jajamen!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 19 mars 2009 i mat

 

2 svar till “Smaken som räcker längre

  1. Anna

    19 mars 2009 at 20:18

    Låter som om vitlökshalten är ungefär samma som i hummusen på den libanesiska restaurangen där vi brukar käka lunch. Mycket god när man äter den — inte så spännande på eftermiddagen och allra värst när man ska lägga sig på kvällen, och nästan får sova i gästrummet om man inte lovar att ligga bortvänd hela natten… ;-)

     
  2. Annika

    20 mars 2009 at 13:39

    Har ju tack och lov en man som brukar äta vitlökssmör till grillat, vilket jag inte gör – så jag har några vitlökar till godo, så att säga. Fast ingen av oss störs direkt av doften – jag tycker det är värre när man själv har kvar smaken i munnen. Men det är bara att lära sig leva med, för jag tänker inte sluta äta så god mat – så det så!

     

Kommentera

 
